PKP Cargo zamierza rozwijać segment przewozu gazu
LNG specjalnymi izokontenerami kolejowymi, ale do tego potrzebny jest
wzrost zapotrzebowania ze strony PGNiG - poinformował w czwartek podczas
telekonferencji prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz.
“W
sytuacji wzrostu zainteresowania klienta, mówię tu o PGNiG, będziemy
chcieli ten projekt (przewóz LNG koleją - PAP) realizować tak jak
realizujemy projekt przewozu cukru dla Polskiej Spółki Cukrowej. (..)
Mamy nadzieję, że również przewóz LNG w ramach skali możliwości i
potrzeb klienta będziemy realizować” - powiedział Warsewicz.
Prezes
poinformował, że wcześniej prowadzone były rozmowy z PGNiG na temat
przewozu LNG z portu w Świnoujściu na południe Polski, ale ich możliwa
skala nie gwarantowała obu stronom efektu ekonomicznego tych przewozów.
Warsewicz
zwrócił uwagę, że do tego, aby przewozy LNG koleją były rentowne, port w
Świnoujściu musi uzupełnić swoją infrastrukturę, aby można było
bezpośrednio dokonywać przeładunku z terminala do izokontenerów.
Wcześniej
PKP Cargo informowało, że jest zainteresowane utworzeniem centrów
przeładunkowych LNG przy terminalach przeładunkowych, będących w
dyspozycji spółki, co umożliwiłoby transport intermodalny, pozwalający
na szybką lokalną dystrybucję paliwa LNG do odbiorców końcowych.
Aktualnie skroplony gaz z Terminalu LNG transportowany jest do odbiorców w całym kraju głównie z wykorzystaniem autocystern.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej