Pirs oraz nabrzeże w krynickim porcie zostanie wydłużone, a skarpa będzie zabezpieczona. To dobra wiadomość zarówno dla mieszkańców Krynicy Morskiej, jak i turystów odwiedzających Zalew Wiślany. Prace wykona sopocka Grupa NDI. Umowa została podpisana.
Obecnie pirs pasażerski ma około 100 metrów długości. Dzięki temu, że zostanie on wydłużony o ponad 65 metrów, będą mogły przy nim cumować statki pasażerskie białej floty o długości do 36 m oraz jednostki Urzędu Morskiego w Gdyni, który jest inwestorem.
Co ważne, zwiększy się też bezpieczeństwo jednostek pływających, ponieważ wydłużenie pirsu zmniejszy falowanie wewnątrz portu.
- Przedłużenie zostanie wykonane w oparciu o istniejącą już dokumentację projektową. Zgodnie z projektem pirs zostanie wydłużony dzięki zastosowaniu stalowej ścianki szczelnej w konstrukcji grodzy. Wewnątrz grodzy wykonany zostanie zasyp gruntowy, na którym ułożona zostanie nawierzchnia – mówi Krystian Kwidziński dyrektor ds. robót hydrotechnicznych z firmy NDI. - Nowy odcinek zostanie też wyposażony w nowe pachoły cumownicze, urządzenia odbojowe, drabinki wyłazowe, oświetlenie w osi głównej pirsu. Po obu stronach pirsu zaplanowano prace podczyszczeniowe. Dla zachowania dobrej nawigacji pojawi się nowe oznakowanie. Powstaną instalacje sanitarne i energetyczne – dodaje Krystian Kwidziński
Ale na tym nie koniec. Sopocka grupa NDI w formule „Zaprojektuj i wybuduj” zabezpieczy także skarpę i wydłuży o 50 metrów nabrzeże postojowe w porcie w Krynicy Morskiej.
W ramach tej części prac przewidziano też prace podczyszczeniowe, umocnienie wschodniego odcinka brzegu Basenu Północnego (o długości 91 metrów) i północnego brzegu Basenu Północnego.
W planach jest też wybrukowanie prawie 200 metrów pobliskiej drogi wraz z nowym oświetleniem. Dla tych, którzy wybiorą się samochodami, zostanie przygotowany parking na 22 samochody.
Zwiększanie znaczenia portu na mapie wybrzeża
Budowa nowych budowli hydrotechnicznych oraz drogowych zwiększy znaczenie portu na turystycznej mapie polskiego wybrzeża.
- Przeprowadzone w ramach inwestycji działania rozwiążą problem falowania w porcie, poprawią bezpieczeństwo, umożliwią pełne wykorzystanie infrastruktury oraz podwyższą dostępność portu dla różnych jednostek. To nie jedyna inwestycja Urzędu Morskiego w Gdyni, wychodząca naprzeciw potrzebom mieszkańców Krynicy Morskiej. Niedawno zakończyliśmy budowę zabezpieczenia przeciwpowodziowego na odcinku 4 km od strony Zalewu Wiślanego. W ramach tej inwestycji wybudowana została droga serwisowa na koronie wału, która stanowi przepiękny ciąg spacerowy. Dodatkowo, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa jest w trakcie weryfikacji naszej dokumentacji aplikacyjnej na budowę falochronu zachodniego o długości ok. 134 mb w przystani w Krynicy Morskiej – Basen III Nowa Karczma – powiedział kpt.ż.w. Wiesław Piotrzkowski, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.
Prace w krynickim porcie mają się zakończyć w przyszłym roku. Wykonawca, grupa NDI, ma na ich realizację 17 miesięcy. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni. Koszt to 8 milionów złotych brutto. Jego znaczą część pokryje unijne dofinansowanie pochodzące ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej