• <
nauta_2024

Pierwszy w pełni elektryczny holownik w Kanadzie przybywa do Vancouver

rk

17.07.2023 16:16 Źródło: HaiSea Marine
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Pierwszy w pełni elektryczny holownik w Kanadzie przybywa do Vancouver

Partnerzy portalu

Seaspan

Spółka HaiSea Marine świętowała w tym tygodniu przybycie do miejsca przeznaczenia, świętowała przybycie pierwszego na świecie w pełni elektrycznego holownika, który po raz pierwszy przepłynął pod mostem Lions Gate, zmierzając do kanadyjskiego portu w Vancouver.

Zbudowany w tureckiej stoczni Sanmar Shipyards HaiSea Wamis jest pierwszym z trzech w pełni elektrycznych holowników, które dotrą do kanadyjskich wybrzeży i w połączeniu z nadchodzącymi dwupaliwowymi napędzanych na LNG i diesel) holownikami eskortowymi HaiSea, mają stanowić najbardziej ekologiczną flotę holowników na świecie. Po dostarczeniu flota odbędzie podróż w górę kanału rzecznego Douglas do portu w Kitimat, gdzie będzie miała siedzibę i zacznie świadczyć usługi holowania statków i eskorty dla gazowców LNG, zawijających do nowego terminalu LNG Canada, znajdującym się w Kitimat w Kolumbii Brytyjskiej. Co ma także dla firmy znaczenie, w tym rejonie żyje jeden z tzw. rdzennych ludów Kanady o nazwie Haisla, który odpowiada za działalność firmy żeglugowej w regionie. Nowe jednostki nawodne mają wesprzeć także tworzenie miejsc pracy we wspólnocie. Jak zapewnia firma, holownik będzie szybki, wydajny i cichy z racji działania na energię elektryczną.

- Przybycie HaiSea Wamis jest wyjątkowym momentem dla naszego zespołu i naszych partnerów i stanowi spełnienie marzeń. Z niecierpliwością czekam na moment, w którym Wamis wypłynie do Kitimat, a na pokład wejdzie jego pierwsza, sześcioosobowa załoga, której wszyscy członkowie pochodzą z ludu Haisla - powiedział Jordan Pechie, starszy wiceprezes Seaspan Marine Transportation.

ElectRA 2800 to nowa seria elektrycznych holowników portowych, które zostały specjalnie zaprojektowane przez firmę architektoniczną Robert Allan z Vancouver, ze względu na innowacyjny system napędowy, aby sprostać wyjątkowym wymaganiom związanym z asystowaniem zbiornikowcom LNG przy cumowaniu i opuszczaniu terminalu LNG Canada. W pełni elektryczne holowniki mają łączną pojemność baterii wynoszącą 5288 kWh, co stanowi równowartość pracy około 70 pojazdów Tesli przez cały dzień. Z kolei dwa holowniki dwupaliwowe (LNG i Diesel) to holowniki eskortowe RAstar 4000-DF, które dzięki 100 tonom uciągu będą najpotężniejszymi holownikami eskortowymi na zachodnim wybrzeżu Kanady.

HaiSea Marine jest spółką joint venture, której większościowym właścicielem jest lud Haisla (wynika to z formy działania wspólnot indiańskich, gdzie plemię jest jako całość odpowiada za działalność firmy w danym rejonie, co też jest typowe dla USA) we współpracy z firmą Seaspan ULC. Obaj partnerzy mają duże doświadczenie i wiedzę na temat działalności w północnym rejonie Kolumbii Brytyjskiej, dzięki czemu obie firmy licza, że ich spółka będzie naturalnym wyborem dla firm żeglugowych w zakresie usług morskich w regionie.

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.