26 kwietnia br. do Nabrzeża Dąbrowieckiego w Porcie Szczecin zawinął pierwszy statek – Chemikaliowiec City Island. To symboliczne zwieńczenie jednego z etapów projektu inwestycyjnego pod nazwą „Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”, którego generalnym wykonawcą jest Korporacja Budowlana DORACO.
Nowo wybudowane nabrzeże płytowe oraz oczepowe o łącznej długości 261 metrów zostało wyposażone w najnowocześniejsze technologie, w tym kompleksowy system sieci, urządzeń nawigacyjnych oraz cumowniczo-odbojowych. Ponadto nowy pomost przeładunkowy jest zaopatrzony w wieżę trapową oraz ramiona nalewcze, które umożliwiają bezpieczny załadunek kwasu siarkowego. Dzięki głębokości technicznej wynoszącej -10,50 metra nabrzeże jest przystosowane do obsługi statków o maksymalnej długości 170 metrów, szerokości 27,9 metra oraz zanurzeniu 9,8 metra.
– Wybudowanie całkowicie nowego nabrzeża było wyjątkowo złożonym projektem, który teraz jest powodem do dumy dla naszego zespołu hydrotechnicznego – mówi Piotr Siemaszko, dyrektor pionu hydrotechniki w DORACO. – Zastosowane przez nas rozwiązania i technologie pozwoliły sprawnie przeprowadzić prace, podczas gdy operacje portowe były nadal realizowane. Nabrzeże Dąbrowieckie jest teraz gotowe obsługiwać naprawdę duże jednostki, co właśnie miało miejsce po raz pierwszy. Nie można zapomnieć o wzroście bezpieczeństwa operacji morskich i załadunku, a także osób pracujących na statku oraz w obsłudze. Port Szczecin dysponuje teraz nabrzeżem o światowych standardach.
Inwestycja w nowe Nabrzeże Dąbrowieckie w Porcie Szczecin znacząco zwiększa jego możliwości przeładunkowe, szczególnie w zakresie towarów niebezpiecznych, takich jak np. kwas siarkowy. Projekt stanowi istotny element szerszego planu modernizacji infrastruktury portowej w rejonie Kanału Dębickiego i Basenu Kaszubskiego ukierunkowanego na wzrost konkurencyjności poprzez zwiększenie dostępu dla morskich statków handlowych o większym tonażu niż obecnie, a dzięki temu sprostanie rosnącemu zapotrzebowaniu rynku.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”