Statek przewożący jedynie duże ilości zeroemisyjnego surowca energetycznego stanie się faktem. Australijska firma Provaris Energy otrzymała właśnie pozwolenie na zbudowanie jednostki do transportu skompresowanego wodoru.
H2Neo to nazwa rewolucyjnego statku, która niedługo zasili flotę Provaris Energy. Firma, znana wcześniej jako Global Energy Ventures, otrzymała pozwolenie projektowe od amerykańskiego towarzystwa klasyfikacyjnego ABS (American Bureau of Shipping). Mogący pomieścić 26 tys. m3 statek będzie pierwszym na świecie morskim przewoźnikiem skompresowanego wodoru.
Po otrzymaniu niezbędnego pozwolenia Provaris może przejść do fazy budowy i testów prototypu tankowca. Przedtem firma ma wybrać stocznię, która będzie mogła podjąć się budowy. W tym celu Provaris skorzysta z podwykonawcy, Clarksons – brokera statków. Przetarg dla stoczni ma ruszyć na początku 2023 roku.
Innowacyjna jednostka typu H2 ship jest odpowiedzią na rosnące wymagania rynku energetycznego, poszukującego zdywersyfikowanych i jednocześnie zeroemisyjnych źródeł.
Bezpieczną i efektywną technologię przewozu wodoru Provaris wypracowała we współpracy z firmą ABS.
O zamiarze zbudowania statku do przewozu skompresowanego H2 australijska firma, znana wtedy jeszcze pod nazwą GEV, poinformowała w 2020 roku. Po H2Neo, która ma zacząć operacje w 2026 roku, Provaris wypuści jednostkę o nazwie H2Max. Ta ma wypłynąć na morze w 2030 roku.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy