Pierwszy na świecie bardzo duży gazowiec (VLGC,) zasilany skroplonym gazem ropopochodnym, przeszedł pomyślnie pełne próby morskie i jest gotowy do powrotu do eksploatacji.
„BW Gemini”, zbudowany w 2015 roku, jest własnością BW LPG, spółkę zarejestrowaną na giełdzie w Oslo. Statek został w tym roku doposażony w przełomową technologię zasilania paliwem LPG firmy Wärtsilä. To pierwszy z 12 statków LPG BW, które mają być przystosowane do pracy na paliwie LPG z systemem Wärtsilä.
Zastosowanie LPG jako paliwa zmniejsza emisje tlenków siarki (SOx) o około 97 procent i jest postrzegane jako ważny krok w kierunku dekarbonizacji żeglugi.
- LPG napędza ten statek, jednocześnie chroniąc środowisko, i nie możemy się doczekać, aby zademonstrować korzyści dla branży, ponieważ żegluga przygotowuje się na przyszłość z napędem bezemisyjnym. BW LPG dziękuje firmie Wärtsilä za współpracę nad tą wiodącą w branży innowacją i za podzielenie się naszą wizją osiągnięcia zrównoważonego rozwoju poprzez czystszą energię - mówi Pontus Berg, wiceprezes wykonawczy ds. Technicznych i operacyjnych.
Zakres projektu Wärtsilä obejmował inżynierię systemu, projekt statku na potrzeby projektu konwersji, dwa zbiorniki paliwa o pojemności 930 m3 wraz z pompami i układem paliwowym, płozy pomp oraz system przeładunkowy.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024