W sobotę, 18 lipca w Szczecinie odbyła się ceremonia chrztu katamaranu Baltic Jet. Katamaran należący pierwotnie do niemieckiego Ministerstwa do spraw dróg wodnych sprowadziła i przebudowała pomorska firma Baltic Diving Solutions. Jest to pierwszy katamaran serwisowy do morskich farm wiatrowych pod polską banderą.
Jednostka może zabrać na pokład 12 techników obsługujących turbiny i dostarczyć ich do farm położonych do 50Mm od brzegu z prędkością 22 węzłów. Wysoka prędkość jest możliwa dzięki parze silników MTU dysponujących mocą 550 KM każdy przekazujących moc na napęd strugowodny. Ponadto, katamaran jest wyposażony w nowoczesne środki radionawigacji i bezpieczeństwa. Dzięki swojej uniwersalności, oprócz serwisu morskich farm wiatrowych, znajdzie zastosowanie przy prowadzeniu prac pomiarowych, nurkowych, robotami ROV a także przy wsparciu projektów hydrotechnicznych. Jednostce została nadana klasa statku specjalnego przeznaczenia przez towarzystwo klasyfikacyjne RINA.
Proces przebudowy zakończyła uroczystość chrztu - matką chrzestną została pani Anna Barcikowska, od wielu lat zaangażowana w rozwój projektów farm wiatrowych w Polsce. Na uroczystości byli obecni przedstawiciele m.in. Polskiego Towarzystwa Morskiej Energetyki Wiatrowej, Politechniki Gdańskiej, prowadzącej obecnie studia podyplomowe z zakresu MEW, współpracownicy, kooperanci i klienci firmy Baltic Diving Solutions. Po uroczystości chrztu oraz poczęstunku katamaran zabrał zgromadzonych gości na wycieczkę po szczecińskim porcie.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy