Masowiec Hagland Captain, wcześniej zasilany silnikami Diesla, po remoncie w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia stał się jedną z pierwszych tego typu jednostek na świecie o napędzie hybrydowym.
Hagland Captain przeszedł w MSR Gryfia kompleksową modernizację układu napędowego. Dzięki temu jest w stanie operować w 100% na zasilaniu elektrycznym podczas pobytu w portach. Technologia ta pozwala na znaczne ograniczenie emisji dwutlenku węgla i dwutlenku azotu.
Przebudowa jednostki Hagland Captain to wspólny projekt Hagland Shipping i NOAH, realizowany w MSR Gryfia. Przedsięwzięcie zostało ocenione przez premier Norwegii Ernę Solberg jako „doskonały przykład nowej technologii”. – Jest to powód do świętowania – dodaje dyrektor operacyjny Hagland, Oivind W. Aanesen. Są też nadzieje na dalszy popyt na statki hybrydowe. Aanesen postrzega Hagland Captain jako „przykład dla późniejszych nowych jednostek”.
Pływający pod banderą Norwegii masowiec Hagland Captain został zbudowany w 2012 roku i stacjonuje w Haugesund. Ma 90 metrów długości i 14,5 metra szerokości oraz 2984 ton pojemności brutto. Operatorem statku jest firma Hagland.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy