pc
Ekologiczny, innowacyjny i nowoczesny. To dwustronny prom pasażersko-samochodowy, zaprojektowany przez norweskie biuro LMG Marin AS dla włoskiego operatora promowego Caronte & Tourist. Przekazanie jednostki armatorowi planowane jest w 2018 roku.
Prom projektu LMG 290-DEG będzie miał 133 m długości, 21,5 m szerokości oraz 9,1 m zanurzenia. Jego prędkość to 15 w. Na pokład jednostka zabierze 1 500 pasażerów oraz 290 pojazdów (na dwóch samochodowych pokładach). Statek wyposażony jest w gazowo-elektryczny napęd z trzema silnikami dual fuel (LNG lub olej napędowy).
Prom powstanie w tureckiej stoczni Sefine Shipyard. Pierwsza taka jednostka na Morzu Śródziemnym będzie pływała między Villa San Giovanni w Kalabrii a Mesyną na Sycylii.
MET Group zabezpiecza długoterminowe źródło amerykańskiego LNG od Shell
Naprawa uszkodzonej przez Rosjan Dnieprzańskiej Elektrowni Wodnej ma potrwać trzy lata
Prokuratura wszczęła śledztwo po pożarze magazynu w Nowym Porcie
W Bułgarii zakończyło się międzynarodowe ćwiczenie pk. "Breeze 2024". Brali w nim udział polscy marynarze
Ostatni rosyjski okręt miał opuścić port w Sewastopolu. Ukraina ogłasza kolejny sukces w wojnie
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu