Pierwszy w USA w pełni elektryczny holownik, eWolf, przechodzi próby morskie, jak poinformował armator, Crowley Corporation.
Jednostka została zaprojektowana przez zespół inżynieryjny Crowleya do asystowania przy manewrowaniu statków i została zbudowana przez Master Boat Builders w Coden w stanie Alabama. Holownik mierzy 25 m długości, jest wyposażony w dwa silniki o mocy 1800 kW i ma uciąg ok. 70 ton amerykańskich.
eWolf dysponuje baterią o pojemności 6 MWh, co umożliwia mu pracę przez cały dzień bez konieczności doładowywania. Dodatkowo, na pokładzie zamontowano dwa generatory, które zapewniają rezerwę energetyczną na dłuższe trasy. W porównaniu do tradycyjnych holowników, eWolf przyczyni się do eliminacji spalania 30 tys. galonów oleju napędowego rocznie.
Jego portem macierzystym będzie San Diego, gdzie Crowley buduje dedykowaną stację ładowania. Zostanie ona wyposażona w dwa zespoły baterii, które będą zasilane z paneli słonecznych w ciągu dnia, a w nocy, kiedy popyt na energię jest niższy, z sieci.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy