Norweskie firmy OSM Thome i Pherousa Green Shipping podpisały list intencyjny określający ich współpracę w zakresie serii napędów dla statków Ultramax, które mają zostać zamówione przez Pherousa.
Współpraca obejmie trzy etapy, z których pierwszym będzie zatwierdzenie rysunków, następnie etap drugi, który obejmie opracowanie projektu, a na koniec nadzór nad budową sześciu masowców Ultramax. Ponadto OSM Thome będzie zarządzać załogą i zbudowanymi statkami.
Flota sześciu suchych masowców typu Ultramax koncentruje się na obsłudze globalnego przemysłu miedziowego. Biorąc pod uwagę kluczową rolę miedzi w światowych wysiłkach na rzecz dekarbonizacji, przemysł miedziowy wyznaczył ambitne cele redukcji emisji, obejmujące emisje z zakresu 3, które obejmują transport do użytkowników końcowych.
Początkowy projekt statku wywodzi się z istniejącego modelu Deltamarin Ultramax, ale został zmodyfikowany w celu uwzględnienia technologii krakingu amoniaku opracowanej przez Pherousa Green Technologies AS (PGT). Technologia ta wykorzystuje amoniak jako nośnik wodoru, ułatwiając prawdziwie bezemisyjny napęd.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy