Media donoszą, że należąca do koncernu PGNiG spółka PGNiG Supply & Trading nosi się z planami wyczarterowania statku do transportu ciekłego gazu ziemnego.
Według doniesień medialnych, spółka nie wybrała jeszcze konkretnego statku ani operatora. Nie wiadomo też dokładnie, jakie zadanie miałby wyczarterowany gazowiec spełniać. Wiadomo natomiast, że umowa miałaby zostać zawara na 3 do 5 lat.
W zeszłym miesiącu PGNiG poinformowało o wyczarterowaniu dwóch nowych zbiornikowców do transportu LNG od firmy Knutsen. Statki jednak dopiero powstaną – mają wyruszyć w pierwsze rejsy w 2024 roku. Jeszcze wcześniej polski koncern wyczarterował od tego samego armatora dwie inne jednostki do obsługi LNG, które zostaną dostarczone w 2023 roku. Oznacza to, że PGNiG będzie łącznie korzystać z floty pięciu nowych statków.
Posłużą one m.in. do transportu gazu zakupionego od Venture Global LNG. Na mocy umów podpisanych z Venture Global Plaquemines i Venture Global Calcasieu Pass PGNiG otrzyma nawet do 5,5 milionów ton gazu rocznie.
Plany PGNiG są powiązane z projektem uniezależnienia się Polski od dostaw gazu z Rosji.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy