PERN uzyskał już dwie z trzech decyzji o ustaleniu strategicznej inwestycji w sektorze naftowym lokalizacji – dla budowy rurociągu produktowego Boronów-Trzebinia wraz z infrastrukturą towarzyszącą: dla całego odcinka w województwie małopolskim oraz dla części odcinka w województwie śląskim. Projekt jest jednym z kluczowych elementów programu Megainwestycje PERN.
Decyzja wojewody określa m.in. zapotrzebowanie terenowe i warunki realizacji inwestycji oraz daje możliwość na podjęcie dalszych procedur administracyjnych np. ubiegania się o pozwolenie na budowę. Obecnie trwa proces pozyskiwania ostatniej, brakującej decyzji lokalizacyjnej.
Planowana trasa rurociągu w województwie małopolskim ma ok. 25 km długości i będzie przebiegać przez trzy gminy: Bolesław, Bukowno, Trzebinia, gdzie zlokalizowano terminal paliw. Decyzja lokalizacyjna śląskiego wojewody obejmuje odcinek o łącznej długości ok. 35,5 km, gminy: Boronów, Woźniki oraz Koziegłowy.
Inwestycja stanowi przedłużenie o ok. 97 km istniejącej magistrali rurociągowej Płock – Koluszki – Boronów do Terminala Paliw w Trzebini. Celem budowy rurociągu jest poprawa bezpieczeństwa zaopatrzenia południa Polski w paliwa poprzez zwiększenie zasięgu transportu rurociągowego z Zakładu Głównego PKN Orlen SA. Rurociąg Boronów – Trzebinia oznacza również ograniczenie transportu produktów naftowych lokalnymi drogami. Projekt powstaje w oparciu o Ustawę z dnia 22 lutego 2019 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w sektorze naftowym, która weszła w życie 18 kwietnia 2019 r.
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Straż Miejska będzie częściej patrolować okolice Portu Gdańsk