29 czerwca 2021 roku firma PCC Intermodal SA, wiodący operator intermodalny, podpisała z Alstom umowę na dostawę czterech lokomotyw wielosystemowych Traxx MS3 wraz z zapewnieniem pełnej obsługi serwisowej.
Firma PCC IntermodalSA podpisała umowę z Alstom na dostawę czterech lokomotyw elektrycznych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (Działanie 3.2), który ma na celu promocje i wdrażanie niskoemisyjnych rozwiązań transportowych.
Lokomotywy będą wspierać realizację projektów transportowych, zapewniając sprawne i szybkie transgraniczne przewozy kontenerów w celu dalszego rozwoju sieci intermodalnej oraz przewozów intermodalnych w korytarzu Bałtyk-Adriatyk.
Kontrakt obejmuje produkcję lokomotyw, certyfikację, szkolenie pracowników PCC Intermodal oraz pełną obsługę serwisową. Ponadto umożliwia zamówienie jednej dodatkowej lokomotywy.
Lokomotywy Traxx MS3 będą wykorzystywane w operacjach transgranicznych między Polską, Niemcami, Austrią, Czechami i Słowacją.
Wszystkie cztery lokomotywy zostaną wprowadzone do eksploatacji przed końcem 2022 r.
Wersja MS może być eksploatowana pod czterema napięciami powszechnie występującymi w Europie i należy do Traxx, najnowocześniejszej czteroosiowej platformy lokomotyw w Europie. Składa się z Traxx AC3 (prąd zmienny), Traxx MS3 (wielosystemowa, odpowiednia dla większości linii w Europie) i Traxx DC3. Platforma Traxx została wprowadzona 15 lat temu i obecnie po europejskich torach jeździ 1750 lokomotyw Traxx.
– Umowa z Alstom na zakup 4 multisystemowych lokomotyw to kolejny etap w rozwoju siatki regularnych połączeń intermodalnych. Efektywny tabor kolejowy jest kluczowym elementem poprawy jakości serwisu na coraz bardziej konkurencyjnym i wymagającym rynku transportowym – powiedział Adam Adamek, Wiceprezes PCC Intermodal SA.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że umowy na dostawę nowoczesnych lokomotyw oraz platform kolejowych realizujemy w ogłoszonym przez Komisję Europejską Roku Kolei. Transport intermodalny to jeden z kluczowych elementów zrównoważonego rozwoju. To wspaniale, że PCC Intermodal i Alstom wspólnie uczestniczą w budowie nowoczesnego transeuropejskiego systemu transportowego i aktywnie przyczyniają się do realizacji idei Europejskiego Zielonego Ładu– przyznał pełen optymizmu Dariusz Stefański, Prezes Zarządu PCC Intermodal SA, podczas podpisywania kontraktu w Warszawie.
– Jesteśmy dumni, że nasze cztery lokomotywy Traxx MS3 już w przyszłym roku będą częścią floty PCC Intermodal SA. Pamiętajmy o tym, że Traxx MS3 to lokomotywa najnowszej generacji, oparta na najnowocześniejszej i innowacyjnej platformie. Charakteryzuje się wysoką efektywnością energetyczną, możliwością prowadzenia cięższych pociągów niż porównywalne lokomotywy, a także uproszczonym interfejsem z ETCS oraz ułatwionym serwisem – podkreśla Sławomir Nalewajka, Dyrektor Zarządzający Alstom w Polsce, na Ukrainie i w Krajach Bałtyckich.
– Jesteśmy bardzo dumni i dziękujemy PCC Intermodal SA za wybór najnowocześniejszej lokomotywy Traxx MS3 do transportu intermodalnego w europejskiej sieci połączeń. Jesteśmy przekonani, że lokomotywa Traxx MS3 wzmocni pozycję rynkową PCC Intermodal SA oraz poprawi efektywność ekonomiczną oraz ekologiczną prowadzonego biznesu – dodał Peter Ammann, Head of Customer Management Locomotives w Alstom.
O Alstom
Alstom opracowuje i wprowadza na rynek rozwiązania w zakresie mobilności, które są podstawą dla niskoemisyjnego transportu przyszłości.
Alstom oferuje szeroki wachlarz produktów i usług, od pociągów dużych prędkości, metra, pojazdów jednoszynowych, tramwajów i autobusów elektrycznych, po zintegrowane systemy, usługi dostosowane do potrzeb klienta, infrastrukturę, sygnalizację i rozwiązania w zakresie mobilności cyfrowej. Pasażerowie korzystają z ponad 150 000 pojazdów Alstom na całym świecie.
Po połączeniu Alstom z Bombardier Transportation w dniu 29 stycznia 2021 r. łączne przychody nowej Grupy za okres 12 miesięcy zakończony 31 marca 2021 r. wynoszą 14 mld euro. Alstom ma swoją siedzibę główną we Francji i obecnie prowadzi działalność w 70 krajach, zatrudniając ponad 70 tys. pracowników.
O PCC Intermodal
PCC Intermodal SA jest wiodącym operatorem intermodalnym w Polsce i Europie Wschodniej.
Spółka zarządza 5 terminalami intermodalnymi, w tym najnowocześniejszym hubem w Polsce centralnej – PCC Kutno Terminal, Terminalem Gliwice w regionie Górnego Śląska, Terminalem Brzeg Dolny na Dolnym Śląsku, Depotem w Kolbuszowej – Podkarpacie oraz hubem transgranicznym we Frankfurcie nad Odrą (DE).
Operator należy do Grupy PCC, która zatrudnia 3 000 osób w ponad 40 lokalizacjach w całej Europie.
PCC Intermodal obsługuje dwa razy dziennie połączenia intermodalne pomiędzy portami polskimi (Gdańsk/Gdynia), a najważniejszymi gospodarczo regionami w Polsce. Łączy dwa razy dziennie Rotterdam, codziennie Duisburg, Hamburg i Antwerpię z Polską, a następnie dalej na wschód: Białorusią, Rosją, Mongolią, Kazachstanem, a przez Władywostok nawet Japonią i Koreą.
Operator posiada flotę 45 stopowych kontenerów HC PW, organizuje około 6 500 pociągów intermodalnych rocznie i ponad 400 dostaw do drzwi klientów dziennie. Spółka posiada własną krajową licencję kolejową, obecnie zarządza flotą 14 lokomotyw.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”