7 czerwca Nor-Shipping we współpracy z Ocean Hyway Cluster i Maritime CleanTech organizują drugą konferencję Nor-Shipping Hydrogen Conference. W wydarzeniu, które odbędzie się w głównych halach wystawienniczych podczas Nor-Shipping w Lillestrøm, wezmą udział eksperci z całego powstającego łańcucha wartości wodoru, dostarczając wgląd w najnowsze osiągnięcia w zakresie jednego z najbardziej obiecujących „zielonych” paliw przyszłości dla przemysłu morskiego.
Nawiązując do swojego głównego tematu #PartnerShip na rok 2023, Nor-Shipping łączy siły w ramach inicjatywy z Ocean Hyway Cluster, wiodącą norweską siecią wodorową i organizacją klastrową Maritime CleanTech. Ich wspólnym celem jest przedstawienie całościowego przeglądu aktualnej sytuacji w zakresie wodoru morskiego, obejmującego wszystko, począwszy od przepisów i technologii, a skończywszy na rozwoju łańcucha dostaw i czynnikach rynkowych. Dyrektor Nor-Shipping, Sidsel Norvik liczy na to, że będzie to dobra okazja do oceny postępów oraz zaplanowania strategii.
Norvik komentuje:
- Wodór od dawna jest identyfikowany jako jedno z potencjalnych rozwiązań „złotej kuli” dla paliwa żeglugi głębinowej. Może być jednak trudno dokładnie zrozumieć, jak daleko zaszliśmy pod względem przekształcenia tej obietnicy w rzeczywistość oraz jakie główne wyzwania i możliwości pojawiają się na horyzoncie.Konferencja ta, zorganizowana wspólnie z dwiema renomowanymi organizacjami specjalistycznymi, pomoże odczarować krajobraz wodorowy, dostarczając realnej wartości naszym decydentom na całym świecie. To miejsce dla wszystkich interesariuszy zainteresowanych uwolnieniem potencjału wodoru morskiego - dodaje.
Odbywający się w Studio N, hali A2, oficjalny program trwać będzie od 13:00 do 16:00, z nieformalnym lunchem i networkingiem od 12:00. Szeroka gama prelegentów została już potwierdzona, a wśród uczestników znaleźli się między innymi Magnus Krogh Ankarstrand z Yara Clean Ammonia, André Risholm z Amon Maritime, Mathieu Longueville z Flagships/Sogestran, Heidi Wolden z Norled i Christian Berg z Amogy.
- Opracowanie i przyjęcie wodoru jako kluczowego paliwa morskiego wymaga specjalistycznej wiedzy, dzielenia się wiedzą i ścisłej współpracy w całym łańcuchu wartości - zauważa Ada Jakobsen, dyrektor generalna Maritime CleanTech. - Dzięki tej konferencji chcemy zapewnić platformę dla partnerstw, łącząc pionierów w dziedzinie wodoru z szeroko rozumianą branżą w celu przyspieszenia rozwoju. Nor-Shipping, jako wiodący globalny hub dla przestrzeni oceanicznej, jest idealnym miejscem do tego .
Program obejmuje prelekcje głównych gości, prezentacje rozwojowe i ożywione debaty dostosowane do odpowiedzi na kluczowe pytania branży dotyczącej wodoru.
- Od najnowszej technologii statków po zmieniające się czynniki rynku międzynarodowego, ta konferencja pomoże interesariuszom zrozumieć postęp i ukierunkować przyszły rozwój wodoru - komentuje Kristin Svardal, dyrektor generalna Ocean Hyway Cluster.
- Cieszymy się, że udało nam się zgromadzić kilku kluczowych graczy pracujących nad komercjalizacją przełomowych rozwiązań, a jednocześnie „podnosząc wieko” najnowszych ruchów rynkowych. Podczas drugiej konferencji Nor-Shipping Hydrogen Conference każdy znajdzie coś dla siebie. wciągające dyskusje, prezentowanie innowacji i umożliwianie potężnych #PartnerShips na Nor-Shipping 2023 - dodaje.
Nor-Shipping odbędzie się w dniach 6-9 czerwca, łącząc globalny przemysł morski i oceaniczny w Oslo i Lillestrøm. Oprócz 22 000 m2 powierzchni wystawienniczej zaplanowano szereg działań społecznych, sieciowych i dzielenia się wiedzą, w tym konferencje Ocean Leadership Conference, Nor-Shipping Offshore Wind and Offshore Aquaculture Conferences, The Nor-Shipping BBQ, Autonomy Summit.
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Straż Miejska będzie częściej patrolować okolice Portu Gdańsk