PMK
Parlament Europejski zaakceptował wprowadzenie nowych regulacji odnośnie zarządzania portami europejskimi. Ich celem jest zwiększenie transparentności finansowej tych obiektów.
W zamyśle ma to uczynić europejskie porty atrakcyjnymi dla inwestorów. Brak przejrzystych zasad publicznego finansowania portowej infrastruktury i naliczania opłat powstrzymywał dotychczas firmy przed inwestowaniem.
Przepis obejmie ponad 300 portów w Unii Europejskiej, w tym polskie obiekty. Nowa regulacja nałoży na porty obowiązek wyszczególnienia w swoich księgowości wszystkich otrzymanych publicznych pieniędzy i ujawnienia w jaki sposób port ustala ceny za swoje usługi.
Nowe pzepisy nakładają też na porty obowiązek przeprowadzenia odpowiednich szkoleń dla pracowików, w szczególności w zakresie bhp.
- Po 15 latach dyskusji nad europejskimi portami w końcu doszliśmy do porozumienia. Obecny model działania portów zostanie utrzymany, ale większy nacisk zostanie położony na dobre warunki pracownicze - powiedział Knut Fleckenstein z PE.
Wejście nowych przepisów poparła Europejska Organizacja Portów Morskich.
- W końcu możemy zamknąć ten rozdział i skupić się na nowych wyzwaniach: dekarbonizacji oraz inwestycjach w portowe połączenia - powiedziała Isabelle Ryckbost, sekretarz generalny organizacji.
Ostatni rosyjski okręt miał opuścić port w Sewastopolu. Ukraina ogłasza kolejny sukces w wojnie
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
Ciężki dzień dla żeglugi na Morzu Czerwonym. Huti zaciekle atakowali statki. Kolejny został uszkodzony
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.