Nowa przybrzeżna elektrownia dedykowana wycieczkowcom została 10 maja otwarta w niemieckim Rostock-Warnemünde. Specjalnym gościem inauguracji był należący do AIDA Cruises statek AIDAsol.
Ukończona latem 2020 roku elektrownia przybrzeżna jest obecnie największą w Europie. Dzięki mocy wyjściowej do 20 megawoltów (MVA) dwa statki wycieczkowe mogą być zasilane w energię elektryczną w tym samym czasie.
W 2018 roku firma wycieczkowa, rząd Meklemburgii-Pomorza Przedniego, Hanzeatycko-Uniwersyteckie Miasto Rostock i Port Rostock podpisały wspólną umowę na dostawę zasilania lądowego dla statków wycieczkowych.
- Od wielu lat inwestujemy w zrównoważony rynek rejsów wycieczkowych - skomentował Felix Eichhorn, prezes AIDA Cruises. - Elektrownia lądowa w Rostock-Warnemünde to kolejny ważny krok po zakładzie w Hamburgu na naszej drodze do rejsu bezemisyjnego, który chcemy osiągnąć dzięki naszej flocie - dodał.
Wykorzystanie energii lądowej do zaopatrywania statków w energię jest „decydującym krokiem” dla AIDA Cruises w celu zredukowania lokalnych emisji do zera podczas postoju w porcie, ponieważ statek wycieczkowy zazwyczaj pozostaje w porcie przez około 40% swojego czasu pracy.
Od 2017 roku AIDA Cruises korzysta z pierwszej w Europie elektrowni lądowej w Hamburgu-Altonie z AIDAsol w regularnej eksploatacji. Obecnie 10 statków floty AIDA może korzystać z energii lądowej, jeśli jest ona dostępna. Celem armatora jest teraz odpowiednie przekształcenie wszystkich statków zbudowanych od 2000 roku.
W ramach swojej zielonej strategii rejsowej AIDA Cruises od kilku lat inwestuje w zrównoważoną działalność rejsową. Zdaniem firmy, w przygotowaniu są już dalsze praktyczne kroki na drodze do bezemisyjnego statku przyszłości.
W tym roku AIDAnova otrzyma pierwsze ogniwo paliwowe, które zostanie użyte na statku wycieczkowym pływającym po oceanie. W 2022 roku na pokładzie statku AIDA zostanie uruchomiony największy do tej pory system przechowywania akumulatorów w żegludze wycieczkowej. Ponadto firma już teraz zajmuje się kwestią tego, w jaki sposób można w przyszłości wykorzystywać paliwa regeneracyjne na pokładach statków wycieczkowych.
Bruksela zatwierdza pomoc publiczną dla projektów MFW Bałtyk 2 i 3
Vestas ze stratą operacyjną, chociaż popyt na turbiny wciąż rośnie
Eastern Green Link 2 zatwierdzony. Rozpoczyna się budowa największego, podwodnego projektu energetycznego w Wielkiej Brytanii
Największa na świecie pływająca platforma wiatrowa wyrusza w morze
PGE Baltica zaprasza na sierpniowe atrakcje w Ustce
Media: znaleziono obfite zasoby gazu ziemnego na Morzu Południowochińskim