Tunel pod Świną w Świnoujściu przechodzi ostatnie, ważne testy. Chodzi o prawidłowe działanie zraszaczy wodnych i wentylacji.
Budowa tunelu pod Świną jest już na ostatniej prostej. Teraz przeprowadzane są kolejne ćwiczenia. Niedawno na przeprawie wzniecono ogień, chcąc tym samym sprawdzić funkcjonowanie wentylacji. Teraz tunel zalano wodą ze zraszaczy. Celem ćwiczenia było sprawdzenie, czy równomiernie rozpylają wodę. Chodzi oczywiście o kwestię bezpieczeństwa w razie wybuchu pożaru.
Przeprowadzenie wszystkich testów jest niezbędne, aby uzyskać pozwolenie na oddanie tunelu do użytku. Tunel ma zostać oddany kierowcom już w czerwcu.
Inwestycja ta pochłonęła łącznie ponad 900 mln złotych.
Droga między wyspami Wolin i Uznam będzie mieć długość ok. 3,2 km. Część wydrążona maszyną TBM ma 1484 m.
Przeprawa pod cieśniną Świny połączy wyspę Wolin z wyspą Uznam, na której znajdują się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska, a tym samym zakończyć problemy komunikacyjne mieszkańców Świnoujścia i turystów. Aby przedostać się na wyspę Uznam należy obecnie skorzystać z przeprawy promowej, co często wiąże się z długim oczekiwaniem.
Inwestorem jest Świnoujście, a inwestorem zastępczym - szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Wykonawcą jest konsorcjum firm PORR/Gülermak. Koszt budowy to ponad 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych. Pozostałą część Świnoujście dokłada z własnego budżetu.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”