Orlen Trading Switzerland poinformowała o wyczarterowaniu supertankowca Olympic Trophy klasy VLCC. Jednostka zostanie wykorzystana do odbioru wenezuelskiej ropy naftowej, która trafi do kilku odbiorców. Jednym z nich prawdopodobnie będą Chiny.
Według informacji dostarczonej przez Orlen do portalu Trojmiasto.pl, odbiór ropy naftowej planowany jest na grudzień br. Zgodnie z umową czarteru ładunek może być dostarczony do wielu lokalizacji. Spółka nie przewiduje jego dostawy do żadnej rafinerii należącej do Grupy Orlen.
Supertankowiec Olympic Trophy został wybudowany w 2010 roku w stoczni Hyundai Heavy Industries jako statek przewożący rudy, a następnie w 2014 roku został przekształcony w gigantyczny zbiornikowiec VLCC. Statek ma imponujące wymiary - 340 metrów długości i 60 metrów szerokości. Supertankowce VLCC to jednostki o wyporności od 200 tys. DWT do 320 tys. DWT, przy czym niektóre z nich potrafią przepłynąć Kanał Sueski jedynie bez ładunku.
Armatorem zarządzającym i operatorem VLCC Olympic Trophy jest firma Olympic Shipping & Management, spółka zależna armatora statku - Onassis Group. Onassis Group z kolei jest kontrolowana przez rodzinę Onassis, będącą spadkobiercami fortuny Arystotelesa Onassisa, magnata transportu morskiego.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy