Na stronach RCL opublikowano w czwartek dwa projekty rozporządzeń ws. zmian granic portów morskich w Krynicy Morskiej oraz w Kątach Rybackich. Nowe przepisy - według autorów rozwiązań - mają przyczynić się do rozwoju Krynicy Morskiej oraz gminy Sztutowo.
Autorami obu projektów, które w czwartek zostały opublikowane na stronach Rządowego Centrum Legislacji (RCL), jest resort infrastruktury.
W uzasadnieniu projektu ws. granicy portu morskiego w Krynicy Morskiej podkreślono, że obecna granica portu w tym mieście nie odpowiada potrzebom rozwojowym Krynicy Morskiej oraz aktualnemu stanowi faktycznemu.
Przypomniano, że obecnie w porcie trwają prace inwestycyjne prowadzone przez Urząd Morski w Gdyni. Z kolei miasto kończy rozbudowę portu jachtowego.
"Proponowana zmiana dotyczy objęcia nową granicą portu części obszaru obecnego portu, w tym części działki stanowiącej wody Zalewu Wiślanego. Nowa granica portu przebiegałaby bardziej w głąb Zalewu Wiślanego oraz szerzej w kierunku południowo-zachodnim. Z granicy portu zostałyby wyłączone części działek, na których faktycznie nie jest prowadzona działalność portowa. Wyłączona z granicy portu zostałaby również działka nr 380/1, będąca własnością miasta. Na części wyłączonego z granicy portu obszaru oraz terenu przyległego do obecnego portu powstałaby przystań rekreacyjno-sportowa" - wyjaśniono cel projektu.
Podobna argumentacja towarzyszy projektowi dot. granicy portu morskiego w Kątach Rybackich. Zwrócono uwagę, że obecna granica portu nie odpowiada potrzebom rozwojowym gminy Sztutowo oraz aktualnemu stanowi faktycznemu i przewidywanemu rozwojowi portu. Przypomniano, że gmina podjęła wysokonakładowe inwestycje na części terenu istniejącego portu i zamierza podjąć działania mające na celu jego rozwój, zarówno na potrzeby turystyczne jak i rybołówstwa.
"Proponowana zmiana dotyczy powiększenia obszaru portu o teren działek sąsiadujących z obecnym portem, w tym o część działki stanowiącej wody Zalewu Wiślanego. Natomiast część działki nr 537/1 zostałaby wyłączona z granicy portu. Propozycja tego wyłączenia jest wynikiem potrzeby dostosowania projektowanej granicy portu do ustaleń uchwały nr XL/359/2010 z dnia 10 listopada 2010 r. Rady Gminy Sztutowo w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Kąty Rybackie, gm. Sztutowo (Dz. Urz. Woj. Pom. z 2011 r. poz. 157). Projektowana granica portu będzie zgodna z przebiegiem linii rozgraniczającej teren o funkcji port z terenem o funkcji usługi turystyczne i alternatywnie zabudowa mieszkaniowa z dopuszczeniem usług. Wyłączona z granicy portu będzie również część działki nr 787/17, z uwagi na dostosowanie przebiegu projektowanej granicy portu do granicy geodezyjnej pomiędzy działkami nr 539/5 i 787/17" - przekazano w uzasadnieniu projektu.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”