Orient Overseas Container Line Limited (OOCL) z siedzibą w Hongkongu zamówił nową partię siedmiu kontenerowców o ładowności 23 000 TEU w stoczniach COSCO w Chinach.
30 października Orient Overseas (International) Limited (OOIL), spółka dominująca OOCL, zawarła umowy na budowę statków z Dalian przewiduje się, że statki zostaną dostarczone między trzecim kwartałem 2023 a trzecim kwartałem 2024 roku.
Ostatnie zamówienie pojawiło się kilka miesięcy po podpisaniu przez OOCL umowy na budowę pięciu ultra dużych kontenerowców o pojemności 23 000 TEU (ULCV). Kwintet okrętowy ma zostać oddany do użytku w 2023 roku i będzie budowany przez dwie wspomniane stocznie.
Zamówienia są uważane za część długoterminowego strategicznego planu rozwoju i wzrostu grupy, mającego na celu budowę i wdrażanie statków wielkogabarytowych w celu zwiększenia konkurencyjności kosztowej OOCL i poprawy wydajności operacyjnej.
W 2018 roku COSCO Shipping Holdings sfinalizował przejęcie większościowego pakietu OOCL i obecnie kontroluje ponad 50% wyemitowanego kapitału zakładowego spółki, korzystając z efektów synergii.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy