• <

Od Portu Gdynia w głąb kraju. Testowali elektryczną ciężarówkę

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Od Portu Gdynia w głąb kraju. Testowali elektryczną ciężarówkę

Partnerzy portalu

Fot. ColliCare Logistics

Firma logistyczna ColliCare Logistics we współpracy z Project45 testowała elektryczną ciężarówkę Scania 40R. W ramach testów pojazd pokonał łącznie około 800 km.

ColliCare Logistics i Project45 testowały elektryczną Scanię 40R dla jednego ze swoich klientów. Ciężarówka podczas jazd testowych na trasie od Portu Gdynia do centrum kraju pokonała łącznie około 800 km. Firmy podały, że to najdłuższy odcinek, na jakim Project45 testuje elektryczną ciężarówkę w ramach projektu #WE ARE ELECTRIC.

W trakcie testów sprawdzano zachowanie i osiągi pojazdu w różnych warunkach atmosferycznych i drogowych oraz zmierzenie zużycia energii w zależności od masy przewożonego towaru i topografii terenu.

„Pierwsze wyniki są bardzo obiecujące, średnie zużycie energii na testowanych trasach oscylowało w okolicach 1kWh/km. Kluczowym czynnikiem wpływającym na wysokość konsumpcji energii będzie odpowiednia edukacja i szkolenie kierowców. Samochodem elektrycznym jeździ się inaczej niż klasycznym autem z silnikiem spalinowym” – przekazano w informacji.

Ładunek, który służył do testów, trafił finalnie drogą morską do klienta ColliCare w Norwegii. Jak podała firma, połączenie transportu drogowego wykonywanego ciężarówką elektryczną z transportem morskim pozwoliło obniżyć na trasie emisje zanieczyszczeń „do absolutnego minimum”. Nie podano jednak konkretnych danych. Przekazano jednak, że testy wykazały, że „przy odpowiednim zaplanowaniu trasy i punktów ładowanie, już dziś możliwe jest realizowanie w Polsce zelektryfikowanego transportu drogowego na długich dystansach”.

ColliCare Logistics jest dostawą usług logistycznych w zakresie frachtu morskiego, transportu drogowego, lotniczego, kolejowego, logistyki zewnętrznej, dystrybucji i odpraw celnych. Firma inwestuje w elektryczne pojazdy, ale póki co przede wszystkim w Skandynawii, przede wszystkim w Norwegii, gdzie znajduje się jej siedziba główna, oraz Szwecji. Z kolei Project45 to firma zajmująca się przewozem morskim kontenerów 45-stopowych. To ona stoi za projektem #WE ARE ELECTRIC, którego celem jest wdrożenie floty ciężarowych pojazdów elektrycznych, co ma skutkować znaczną redukcją emisji CO2.


Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.