Czwarty i ostatni konwencjonalny zbiornikowiec LNG dla spółki joint venture MOL-COSCO został nazwany w chińskiej stoczni Hudong-Zhonghua Shipbuilding.
Statek zamówiony wspólnie przez MOL i China COSCO Shipping oficjalnie otrzymał nazwę LNG Megrez.
Jest to ostatni z czterech nowo budowanych konwencjonalnych zbiornikowców LNG dla projektu Jamał LNG.
MOL obsługuje 14 zbiornikowców LNG zbudowanych w Chinach dla innych projektów, a LNG Megrez będzie 15 zbudowanym tam tankowcem LNG, który dołączy do floty firmy.
W celu budowy czterech nowych zbiornikowców LNG dla projektu Jamał LNG, MOL wyznaczył ekspertów technicznych Hudong, aby utworzyli zespół nadzorujący budowę statków, składający się z około 40 członków.
Chociaż pandemia COVID-19 miała miejsce podczas budowy LNG Megrez, oczekuje się, że zostanie on dostarczony ze stoczni w terminie, zgodnie z pierwotnym planem, pomimo środków bezpieczeństwa, które musiały zostać podjęte, aby złagodzić niebezpieczeństwa związane z pandemia.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy