Siedmiometrowy model Oceanbird został wyposażony w cztery żagle, co oznacza zakończenie ważnego etapu w procesie budowy jednostki.
Żagle skrzydłowe są ważną częścią projektu samochodowca, który ma być zasilany siłą wiatru, co pozwoli obciąć emisję o 90 procent. Prototyp jest wyposażony w wiele sensorów i pokładowy komputer do kontrolowania jednostki. Obecnie przebiegają jego testy.
Po zakończeniu tego ważnego etapu, studenci z szwedzkiego Królewskiego Instytutu Technologii (KTH), partnerujący w powstawaniu jednostki, mogą teraz skupić się na kolejnej fazie inwestycji.
Wraz z powstaniem w pełni funkcjonalnego modelu, studenci doktoralni oraz ich kadra wykładowcza mogą zintensyfikować testy, by zdobyć dane do badań i rozwoju pełnowymiarowego statku, który ma zostać dostarczony do końca 2024 roku.
- To niezwykle ekscytujące uczestniczyć w przejściu na zrównoważone systemy transportowe. Ten projekt jest prawdziwy, a nie tylko napędzany przez środowisko akademickie - powiedział profesor KTH, Jakob Kuttenkeuler.
Oprócz Wallenius Marine, która jest koordynatorem projektu, projekt jest realizowany przez Królewski Instytut Technologii (KTH) i SSPA. Jest wspierany przez Szwedzki Zarząd Transportu, który go współfinansuje.
US Navy podpisuje kontrakt na osiem nowych zbiornikowców typu John Lewis
Wärtsilä i Royal Caribbean podpisują umowę serwisową celem przyspieszenia realizacji zrównoważonego rozwoju
Konosament – rola kapitana w wystawieniu (i zaklauzowaniu) konosamentu
W stoczni Fincantieri odbyły się trzy ważne wydarzenia w związku z budową statków dla MSC
Kongsberg Discovery testuje innowacyjny bezzałogowiec do działań podwodnych
Polsko-litewskie rozmowy o inwestycjach transportowych