Ocean Alliance wyprzedził sojusz 2M, obejmując wiodącą pozycję rynkową na europejsko-azjatyckim szlaku, w dodatku do dominującej pozycji w transporcie transpacyficznym.
Sojusz CMA CGM, Cosco (w tym OOCL) i Evergreen nie podążył za rywalami z sojuszy 2M i THE Alliance (THEA), którzy podjęli decyzję o zawieszeniu pętli Azji i Europy Północnej do października. Ocean Alliance zwiększył swój udział w podaży do 39% z 37% rocznie rok temu, według danych Alphaliner.
Udział w rynku pod względem zdolności oferowanych przez partnerów 2M Maersk i MSC utrzymuje się na poziomie 37%, podczas gdy grupa THEA (Hapag-Lloyd, ONE, Yang Ming i HMM) spadła o dwa punkty procentowe, do 23%.
Konsultant powiedział, że całkowita zdolność przewozowa statków w Azji i Europie była „wciąż znacznie poniżej poziomów sprzed Covid-19”, na poziomie 361 100 teu na dzień 1 czerwca, o 17,1% mniej niż przed rokiem.
Zdolności THEA i 2M na szlaku Azja-Europa są odpowiednio o 22,7% i 18% niższe niż w ubiegłym roku z powodu zawieszenia usług w odpowiedzi na Covid-19.
- Ocean Alliance nie zawiesił ani jednej usługi i unieważnił jedynie indywidualne rejsy, aby ograniczyć przepustowość - powiedział Alphaliner.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej