MSC łączy swoje linie SWAN i SENTOSA, obejmujące Daleki Wschód, Morze Bałtyckie i zachodnie wybrzeże USA w jeden serwis SWAN-SENTOSA. Będzie poruszać się nim 20 statków.
Linia SWAN-SENTOSA ma wystartować od 3 lipca 2024 roku. W jej ramach statki o ładowności od 8 000 do 19 000 (łącznie 20 jednostek pływających) mają rozpocząć rejsy transportowe do największych portów w państwach Azji, Europy, a także znajdujących się w USA. Zostały tu wymienione Qingdao, Ningbo, Szanghaj, Yantian, Tanjung Pelepas, Felixstowe, Antwerpia, Hamburg, Gdańsk, Gdynia, Kłajpeda, Bremerhaven, Antwerpia, Singapur, Laem Chabang, Cai Mep, Busan, Long Beach, Oakland, Busan, Qingdao.
Nowa usługa obejmie do 20 statków o ładowności od 8 000 do 19 000 TEU. O czym wciąż należy pamiętać, długość ich podróży wynosząca 19-20 tygodni wynika z faktu decyzji firmy o omijaniu trasy prowadzącej przez Kanał Sueski z powodu ataków bojowników Huti na statki. W związku z tym kontenerowce giganta opływają Afrykę w trakcie rejsu.
Działalność serwisu ma rozpocząć się wraz z wypłynięciem 2 lipca z Qingdao MSC Sveva (IMO
9708681), kontenerowca o pojemności ładunkowej 19 200 TEU i długości 395
metrów. Rejsy mają trwać 19-20 tygodni.
W wyniku połączenia SWAN i SENTOSA dojdzie do usamodzielnienia serwisu SHIKRA, który wcześniej funkcjonował wraz z wspomnianym wcześniej drugim. Zmiana w związku z tym ma nastąpić za siedem tygodni.
W ramach usługi SWAN do Portu
Gdańsk statek należący do MSC po raz pierwszy wpłynął w lutym tego roku. Był to kontenerowiec MSC Ivana (IMO 9398371). Co istotne, pewne
zmiany w tej linii następowały jeszcze pod koniec maja tego roku, co
dotyczyło zmian w rotacji i kwestii zawijania do Hamburga.
Aktywność MSC i ogłoszenie zmian w dotychczasowych liniach ma miejsce po tym, jak Maersk rozpoczął likwidację linii AE10, obsługującej połączenia z portami z Dalekiego Wschodu. W ten sposób MSC pojawia się jako swoiste zapełnienie tej luki, który oferuje transport towarów do Polski bez potrzeby ich rozładunku i załadunku w jednym z zachodnioeuropejskich punktów.
Holendrzy chcieli odzyskać kokainę z kontenera w gdyńskim porcie, staną przed sądem
Hapag-Lloyd prezentuje swoją markę branży terminalowej, Hanseatic Global Terminals
Żegluga śródlądowa jednym z priorytetów Ministerstwa Infrastruktury
Międzynarodowa koalicja zachęca do zgłaszania próśb o ochronę na Morzu Czerwonym w obliczu ataków Huti
150 mln zł na zabezpieczenie brzegów w Jastarni, Rewie i Gdyni
Gaz na morzu i w portach. Polska beneficjentem amerykańskiej dominacji na morskim rynku LNG