• <

Nowy serwis MSC na trasie Europa-Azja-Ameryka Północna. Statki giganta będą zawijać do Portu Gdańsk i Portu Gdynia

rk

02.07.2024 11:37 Źródło: MSC, Alpahliner
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Nowy serwis MSC na trasie Europa-Azja-Ameryka Północna. Statki giganta będą zawijać do Portu Gdańsk i Portu Gdynia

Partnerzy portalu

Fot. Evan Cobb/VesselFinder

MSC łączy swoje linie SWAN i SENTOSA, obejmujące Daleki Wschód, Morze Bałtyckie i zachodnie wybrzeże USA w jeden serwis SWAN-SENTOSA. Będzie poruszać się nim 20 statków.

Linia SWAN-SENTOSA ma wystartować od 3 lipca 2024 roku. W jej ramach statki o ładowności od 8 000 do 19 000 (łącznie 20 jednostek pływających) mają rozpocząć rejsy transportowe do największych portów w państwach Azji, Europy, a także znajdujących się w USA. Zostały tu wymienione Qingdao, Ningbo, Szanghaj, Yantian, Tanjung Pelepas, Felixstowe, Antwerpia, Hamburg, Gdańsk, Gdynia, Kłajpeda, Bremerhaven, Antwerpia, Singapur, Laem Chabang, Cai Mep, Busan, Long Beach, Oakland, Busan, Qingdao.

Nowa usługa obejmie do 20 statków o ładowności od 8 000 do 19 000 TEU. O czym wciąż należy pamiętać, długość ich podróży wynosząca 19-20 tygodni wynika z faktu decyzji firmy o omijaniu trasy prowadzącej przez Kanał Sueski z powodu ataków bojowników Huti na statki. W związku z tym kontenerowce giganta opływają Afrykę w trakcie rejsu.

msc aby w bct gdynia
Fot. GospodarkaMorska.pl


Działalność serwisu ma rozpocząć się wraz z wypłynięciem 2 lipca z Qingdao MSC Sveva (IMO 9708681), kontenerowca o pojemności ładunkowej 19 200 TEU i długości 395 metrów. Rejsy mają trwać 19-20 tygodni.

W wyniku połączenia SWAN i SENTOSA dojdzie do usamodzielnienia serwisu SHIKRA, który wcześniej funkcjonował wraz z wspomnianym wcześniej drugim. Zmiana w związku z tym ma nastąpić za siedem tygodni.

W ramach usługi SWAN do Portu Gdańsk statek należący do MSC po raz pierwszy wpłynął w lutym tego roku. Był to kontenerowiec MSC Ivana (IMO 9398371). Co istotne, pewne zmiany w tej linii następowały jeszcze pod koniec maja tego roku, co dotyczyło zmian w rotacji i kwestii zawijania do Hamburga.

Aktywność MSC i ogłoszenie zmian w dotychczasowych liniach ma miejsce po tym, jak Maersk rozpoczął likwidację linii AE10, obsługującej połączenia z portami z Dalekiego Wschodu. W ten sposób MSC pojawia się jako swoiste zapełnienie tej luki, który oferuje transport towarów do Polski bez potrzeby ich rozładunku i załadunku w jednym z zachodnioeuropejskich punktów.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.