Nowy prom Stena Line, Stena Estelle, który będzie operował między Gdynią a Karlskroną, jest już w Polsce. Póki co jednak czeka w stoczni.
Stena Estelle to nowo wybudowany prom klasy E-Flexer, którą przewoźnik wprowadza do swojej floty. Są to jednostki dłuższe i spełniające nowoczesne normy. Stena Estelle będzie pływać z nowego terminala promowego w Gdyni do Karlskrony i na linię wejdzie prawdopodobnie jeszcze przed końcem wakacji. Statek jest już w Polsce – przypłynął 14 sierpnia prosto ze stoczni z Chin, ale z ładunkiem.
Przewoźnik postanowił wykorzystać dziewiczy kurs Stena Estelle, żeby przewieźć ładunek. Na prom załadowane zostały w Zjednoczonych Emiratach Arabskich maszyny budowlane i autokary, które zostały wyładowane w holenderskim Vlissingen. Następnie jednostka przypłynęła na Bałtyk – najpierw do Karlskrony, a następnie do Gdańska, gdzie w Gdańskiej Stoczni Remontowej przechodzi ostatnie przygotowania do wejścia na właściwą linię.
Niedługo później, bo do końca roku, na tę samą linię ma wejść także drugi E-Flexer – Stena Ebba.
Mając długość 240 metrów, Stena Ebba i Stena Estelle są o 36 metrów dłuższe od pozostałych trzech E-Flexerów – Stena Edda, Stena Embla i Stena Estrid – eksploatowanych przez Stena Line. Dwa nowe E-Flexery mają pojemność frachtową 3600 metrów i zapewniają miejsce dla 1200 osób. Są doskonale wyposażone, aby sprostać coraz większemu zapotrzebowaniu na transport towarów i pasażerów pomiędzy Polską a Szwecją. Podobnie jak wszystkie statki typu E-Flexer, Stena Ebba i Stena Estelle mają zoptymalizowaną konstrukcję kadłuba, śruby napędowej i sterów dla zwiększenia ich wydajności. Są to także jednostki, które w przyszłości mogą być przystosowane do zasilania paliwem alternatywnym.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy