Polska Żegluga Bałtycka S.A. pochwaliła się, że budowa nowego promu dla Polferries weszła w nowy etap. Jednostka ma już barwy przewoźnika.
Armator opublikował zdjęcie przedstawiające jednostkę budowaną we włoskiej stoczni Visentini, pomalowaną już w barwy Polferries.
Linie Polferries już wcześniej informowały, że wodowanie kadłuba planowane jest na wiosnę tego roku. Przekazanie jednostki do eksploatacji ma nastąpić w drugiej połowie 2024 roku. Docelowo statek ma pływać na trasie Świnoujście – Ystad. Jak mówił wcześniej Andrzej Madejski, prezes Polferries, jest to cieszący się popularnością kierunek:
Look how it's sunny day! And how #Polferries logo is shining on side :)
— Polferries (@polferries) April 4, 2023
New ferry to our fleet is growing up! 🛳#SeaTravel #NewTravel @Polferries_AM pic.twitter.com/Y0UNeegADD
– Wynika to m.in. z dużego tranzytu, jaki odbywa się na tej trasie. Z
Ystad bardzo szybko można dostać się nie tylko do wielu miejscowości w
południowej Szwecji, regionu Skanii, ale co równie ważne, także do
Danii. Prawie każde nasze odejście na tej trasie jest z wypełnionymi
pokładami samochodowymi – mówił Madejski.
Możliwe, że nowy prom,
którego nazwa nie jest jeszcze znana, zastąpi we flocie armatora którąś z
bardziej wysłużonych jednostej – Wawel lub Baltivię, ale żadne decyzje
jeszcze nie zapadły.
– Do tego pozostał jeszcze rok, a
międzynarodowa sytuacja polityczna i gospodarcza, z uwagi na dużą
niestabilność, ogranicza nas przed składaniem wiążących deklaracji –
mówił w lutym Madejski.
Budowany we Włoszech prom będzie mógł pomieścić około 150 ciężarówek oraz 200 aut osobowych dzięki linii załadunkowej o długości blisko 3 kilometrów. Na pokładzie przewidziano miejsce dla prawie 1000 pasażerów w 216 kabinach. Jednostka będzie mierzyć 216 metrów długości i 28 metrów szerokości. Prom ma być także przystosowany do instalacji napędu na LNG.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy