Fińska stocznia RMC przekazała już nowy prom MyStar zamawiającej spółce Tallink Superfast, będącej częścią estońskich linii Tallink Grupp. W budowie promu udział miały polskie stocznie.
MyStar to prom pasażersko-samochodowy o długości 212 metrów i tonażu 50 629 ton. To największy projekt dotychczas zrealizowany przez fińską RMC. Jednostka operuje dzięki dwupaliwowym silnikom (olej napędowy + LNG). Prom dysponuje 46 kabinami pasażerskimi, ale może zabrać na pokład aż 2800 pasażerów.
W budowie promu uczestniczyły polskie stocznie. W 2020 roku Holm Construction oraz Marine Projects wykonały po stalowym bloku na potrzeby MyStar. Każdy z nich mierzył 30,6 metra szerokości i 9,9 metra wysokości. Bloki zostały przetransportowane do Finlandii latem 2020 roku.
W swój dziewiczy rejs MyStar wyruszy 13 grudnia. Prom będzie operował na trasie łączącej stolice Finlandii i Estonii – Helsinki i Tallin.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy