Salish Heron, czwarty prom wybudowany przez Remontową Shipbuilding dla BC Ferries, dopłynął do armatora w Kanadzie.
Salish Heron to dwustronny prom pasażersko-samochodowy, napędzany LNG. Został zbudowany według projektu Remontowa Marine Design & Consulting przez Remontową Shipbuilding. Ten sam zakład zbudował trzy poprzednie jednostki klasy „Salish”.
Jednostka może zabrać do 138 pojazdów i 600 pasażerów. Docelowo ma pływać między Wyspami Zatoki Południowej i Zatoką Swartz w Kolumbii Brytyjskiej w Kanadzie. Zastąpi na tej trasie prom Mayne Queen. Salish Heron będzie operować na tej linii wspólnie z jednostką Queen of Cumberland, a jego macierzystym portem będzie Victoria.
Zanim jednak to nastąpi, Salish Heron zostanie ostatecznie przygotowany przez armatora w jego bazie remontowej w Richmond. Naniesione zostaną m.in. przygotowane przez Maynarda Johnny'ego Juniora, artystę z rdzennego plemienia z wybrzeża Salish grafiki burtowe.
Podczas swojego dziewiczego rejsu do Kolumbii Brytyjskiej Salish Heron pokonał t10 400 mil morskich dziewiczego rejsu – trasa wiodła przez Atlantyk, Kanał Panamski i zachodnie wybrzeże Pacyfiku, aż do Victoria's Ogden Point. Statek rozpoczął podróż 17 grudnia.
Budowa promu rozpoczęła się w lutym 2020 roku, w grudniu zaś odbyło się wodowanie. Remontowa Shipbuilding zgodnie z kontraktem nie tylko wybudowała prom, ale odpowiadała także za wyposażenie, przeprowadzenie prób i dostawę do portu macierzystego. Nad budową pieczę pełniło towarzystwo klasyfikacyjne Lloyd's Register.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy