Japoński armator Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) odebrał Cape Ace – nowy masowiec o nośności 100 tys. dwt. Pływająca pod flagą Panamy jednostka została niedawno ukończona w japońskiej stoczni Namura Shipbuilding’s Imari Shipyard & Works.
Statek ma 249 metrów długości, 43 metry szerokości i będzie mógł osiągnąć prędkość do 14 węzłów. Budowa jednostki jest ponadto zgodna ze wspólnymi przepisami konstrukcyjnymi dla masowców (CSR-BC). Szeroki, płytki kształt kadłuba z sześcioma ładowniami pozwala na załadowanie większej ilości ładunku w porównaniu do statku wielkości Panamax.
Nowy statek jest także wyposażony w płetwę sterującą przepływem Namura (NCF) na rufie i płetwę sterową na sterze. Ma to poprawić wydajność napędu jednostki, poprzez wyrównanie przepływu wody z przodu i z tyłu pędnika.
Razem z elektronicznie sterowanym silnikiem zmniejszy to zużycie paliwa i zmniejszy wpływ na środowisko.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy