Jak donosi portal Trójmiasto.pl, Bałtycki Terminal Zbożowy w Porcie Gdynia od 1 lipca zostanie wydzierżawiony przez gdańską spółkę Mondry.
Firma Mondry została zarejestrowana w kwietniu tego roku, prawdopodobnie specjalnie w celu dzierżawy BTZ. Docelowo ma zajmować się, zgodnie z wpisem w KRS, sprzedażą hurtową zboża, nieprzetworzonego tytoniu, nasion i pasz. Nowy dzierżawca ma kontynuować przeładunki zbóż przy Nabrzeżu Norweskim w czasie, kiedy jest to niemożliwe na Nabrzeżu Indyjskim z powodu jego remontu. Spółka Mondry chce też podobno zatrudnić pracowników wcześniej pracujących dla BTZ.
Wskazanym we wpisie w KRS prezesem spółki Mondry jest Pierre Pages, udziały w niej posiadają także firma spedycyjna Artano z kujawsko-pomorskiego oraz spółka Chemirol z siedzibą w Mogilnie operująca w branży rolniczej i chemicznej.
Poprzedni dzierżawca infrastruktury i terenów BTZ rozwiązał z Portem Gdynia umowę w kwietniu tego roku. Powodem był remont Nabrzeża Indyjskiego, z którego BTZ korzystał przy przeładunkach. Tym samym działalność firmy została zakończona z dniem 1 czerwca, a pracę straciło 70 osób.
Nowy dzierżawca BTZ to dobra wiadomość dla samego Portu Gdynia, gdyż zapewnia kontynuację przeładunków produktów rolnych, które stanowią ważną część wszystkich towarów przeładowywanych w porcie. W 2021 roku było to 4,8 miliona ton, w tym jednakże może być więcej ze względu na sytuację w Ukrainie.
– Port Gdynia ma bardzo duże perspektywy jeżeli chodzi o ładunki, które dzisiaj spotykają się z olbrzymią potrzebą – to ładunki związane z płodami rolnymi, choćby zboże, której jest dziś języczkiem u wagi jeżeli chodzi o eksport ładunków z terenów Ukrainy – mówił wcześniej prezes Portu Gdynia Jacek Sadaj.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”