Port Gdynia, będący jednym z najważniejszych węzłów logistycznych w Polsce, podjął kolejną inwestycję o strategicznym znaczeniu dla branży morskiej. Projekt zakłada stworzenie nowoczesnej wnęki dokowej i przestawienie doku pływającego, a także modernizację istniejących nabrzeży. Za realizację przedsięwzięcia odpowiedzialna jest Grupa NDI, której rola w hydrotechnicznych projektach w polskich portach staje się coraz bardziej istotna.
Celem tego zaawansowanego technologicznie projektu jest optymalizacja infrastruktury i możliwości portowych oraz podniesienie wartości eksploatacyjnej dla sąsiadującej z portem Stoczni Wojennej. Wartość kontraktu wynosi ponad 82 miliony zł brutto, a całość inwestycji zostanie zrealizowana w terminie 18 miesięcy od przekazania terenu budowy, co ma nastąpić jeszcze w sierpniu.
Projekt składa się z dwóch etapów, z których pierwszy obejmuje budowę wnęki dokowej, kompleksową przebudowę nabrzeży, roboty ziemne oraz precyzyjne przestawienie doku pływającego do nowej lokalizacji. Ten etap ma zostać ukończony w ciągu 12 miesięcy. Drugi etap zakłada przeprowadzenie przebudowy Pirsu nr II w terminie kolejnych 6 miesięcy.
Podczas uroczystego podpisania umowy, Małgorzata Winiarek-Gajewska, Prezes Grupy NDI, wyraziła zadowolenie z faktu, że Grupa NDI została wybrana do realizacji tego prestiżowego projektu dla Portu Gdynia. Podkreśliła, że Grupa posiada właściwe kompetencje w realizacji tego typu inwestycji i jest gotowa sprostać największym wyzwaniom.
Jacek Sadaj, Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., podkreślił, że inwestycja ta jest elementem kompleksowej transformacji portu, która ma na celu wzmocnienie jego konkurencyjności i efektywności działania.
Prezes PGZ Stoczni Wojennej Paweł Lulewicz, potwierdził zadowolenie z porozumienia i doskonałej współpracy między portem a stocznią. Przeniesienie doków z obszaru Stoczni Wojennej na zachodnie nabrzeże Portu Gdynia przyczyni się do zwiększenia możliwości eksploatacyjnych stoczni oraz umożliwi skuteczną realizację programu budowy trzech okrętów klasy fregata w ramach projektu Miecznik.
Inwestycja w Porcie Gdynia jest doskonałym przykładem synergii między sektorem publicznym a prywatnym, oraz efektywnej współpracy między branżowymi liderami. W ciągu 18 miesięcy Port Gdynia będzie gotowy obsłużyć jednostki o długości 400 metrów, co wzmocni jego pozycję jako kluczowego punktu w globalnym handlu morskim. Nowoczesna infrastruktura portowa umożliwi również wprowadzenie innowacyjnych i bezpiecznych rozwiązań dla operacji morskich, co podniesie konkurencyjność Portu Gdynia na arenie międzynarodowej.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej