Polski Rejestr Statków S.A. od wielu lat prowadzi działalność badawczo-rozwojową mającą na celu wspieranie nowych technologii na morzu i lądzie. Jednym z przykładów jest nadzór nad nowej generacji poduszkowcem PRC-650.
– W tym projekcie zastosowane zostały najnowsze doświadczenia zespołu Łukasiewicz-ILOT (Instytutu Lotnictwa z sieci badawczej Łukasiewicz) z zakresu symulacji numerycznych przepływów, nowoczesnych technik wytwarzania oraz projektowania kompozytowych struktur lotniczych – mówi Marcin Wojciechowski, kierownik biura marketingu i komunikacji w Polskim Rejestrze Statków.
Poduszkowiec PRC-650 to kolejna konstrukcja tej doświadczonej firmy, przy której pracują inspektorzy PRS S.A.
Co zyska PCR-650 w porównaniu z poprzednimi modelami?
- powiększoną kabinę i drzwi w celu ułatwienia podjęcia poszkodowanych z wody oraz akcji reanimacyjnej;
- zwiększoną o 50% moc układu napędowego;
- węzły transportowe do transportu poduszkowca śmigłowcem;
- instalację elektryczną dostosowaną do warunków morskich.
Dzięki zastosowaniu unikalnego połączenia rozwiązań technicznych poduszkowiec PRC-650 posiada walory użytkowe, których nie posiada żaden z obecnie produkowanych poduszkowców.
– Trzymamy kciuki za kolejne etapy certyfikacji tej jednostki – dodaje Wojciechowski.
O PRS
PRS oprócz działalności w branży okrętowej, prowadzi nadzory w dziedzinie budownictwa przemysłowego na lądzie i wodzie oraz certyfikuje systemy zarządzania, osoby i wyroby. Prowadzi własne badania naukowe w dziedzinie bezpieczeństwa statków i bierze udział w pracach międzynarodowych zespołów badawczych, m.in. w ramach IACS i programach unijnych, a także organizuje seminaria i profesjonalne szkolenia.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy