Chińska firma z branży transportowej podaje, że przepustowość jej terminalu w Abu Zabi (COSCO SHIPPING Ports Abu Dhabi) przekroczyła 5 milionów TEU. Sześć nowych tras zwiększyło wolumen w 2024 roku.
Firma podaje, że wspiera także swój pierwszy, autonomiczny system transportu ciężarowego na Bliskim Wschodzie, który został utworzony w zeszłym roku. Innowacyjny system ma wykorzystywać bezzałogowe pojazdy poruszające się ustalonymi trasami. Już w ubiegłym roku terminal wdrożył pierwszy autonomiczny system ciężarówek na Bliskim Wschodzie, wspierającymi załadunek i rozładunek kontenerów w porcie Khalifa.W tym celu wykorzystuje sześć pojazdów.
Ciężarówki Q-Trucks są wyposażone w zaawansowany system monitorowania ruchu i prowadzenia, a także 360-stopniowy system sensoryczny, zapewniając korzyści w zakresie wydajności i znacznie zmniejszonej emisji CO2. Dzięki temu wprowadzone rozwiązanie ma nie tylko zapewnić wydajność w zakresie przeładunków, ale też pozostawać w zgodzie z ideą dekarbonizacji branży transportowej. Mogą przewozić maksymalny ładunek 80 ton i mają zasięg roboczy 200 km. Są zasilane baterią o pojemności 281 kWh, zdolną do ciągłego działania do 44 godzin. Ponadto ciężarówki posiadają wzmocnienie systemów elektrycznych przez kontrolę temperatury, która pomaga w wydłużeniu żywotności baterii przy ekstremalnych warunkach pogodowych.
On July 5,our CSP Abu Dhabi Terminal surpassed 5 MILLION TEUs in throughput! Since opening in 2018, the terminal has launched over 20 international routes, connected to more than 60 ports 🗺.This year, 6 new routes boosted volume by over 35%, achieving 6.5 million safe man-hours. pic.twitter.com/fNdk62v0mo
— COSCO SHIPPING (@COSCOSHIPPING) July 15, 2024
Jak podaje zarząd terminala CSP Abu Dhabi miał 5 lipca tego roku przekroczyć 5 milionów TEU przepustowości, a od momentu otwarcia w grudniu 2018 roku uruchomił ponad 20 tras międzynarodowych i połączył się z ponad 60 portami. W 2024 roku sześć nowych tras zwiększyło wolumen o ponad 35%, osiągając 6,5 miliona roboczogodzin. COSCO SHIPPING Ports ma być zaangażowane w ulepszanie portów na Bliskim Wschodzie, opracowując inteligentnych rozwiązań dla branży, a także promując rozwiązania w zakresie operacji o wysokim stopniu ekologiczności oraz automatyzacji.
Fot. Depositphotos
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”
Największe zielone rorowce wyszły w swój pierwszy rejs