Dwa żurawie typu Kone o udźwigu 32 ton każdy stanęły na Nabrzeżu Obrońców Poczty Polskiej w gdańskim porcie. To otwarcie nowego potencjału przeładunkowego, a tym samym element modernizacji OPP.
Podpisana w 2019 roku między ZMPG S.A., a firmą Siark-Port umowa dzierżawy na okres 30 lat, otworzyła przed firmą nowe perspektywy. Dzięki temu możliwe jest długoterminowe planowanie działań biznesowych, jak również rozpoczęcie szeregu inwestycji, zarówno własnych, jak i z udziałem ZMPG S.A i dofinansowania unijnego.
„Nabrzeże OPP jest modernizowane, niebawem zostanie ukończone. Ma mieć funkcję nabrzeża uniwersalnego, więc będziemy mogli tu przeładowywać drobnicę oraz ładunki masowe, przy użyciu chwytaków. Dzięki dwóm nowym dźwigom zwiększają się możliwości przeładunkowe, pracujemy już nad nowymi kontraktami” - mówi Henryk Groth, prezes Przedsiębiorstwa Przeładunkowo-Usługowego Siark-Port obsługującego Nabrzeże OPP.
Zmodernizowane Nabrzeże OPP będzie miało 390 m długości i zanurzenie 11.2 m. Wartość tej inwestycji to 40 mln złotych.
„To wymagająca inwestycja, która jest doskonałym przykładem tego, jak ważne są wzajemne relacje z kontrahentami działającymi w naszym porcie. Podczas tej kilkuletniej inwestycji udało się zachować ciągłość przeładunków, jednocześnie bez konieczności wstrzymania prac związanych z inwestycją. Cieszymy się, że realizowane przez nas inwestycje połączone z inwestycjami naszych kontrahentów przyczyniają się do wzrostu przeładunków w porcie”. – mówi Anna Drozd, rzecznik prasowy Portu Gdańsk.
Najważniejsze obecnie realizowane na terenie Portu Gdańsk inwestycje to: „Modernizacja toru wodnego, rozbudowa nabrzeży oraz poprawa warunków żeglugi w Porcie Wewnętrznym w Gdańsku”, a także „Rozbudowa i modernizacja sieci drogowej i kolejowej w Porcie Zewnętrznym w Gdańsku”. Wartość tych inwestycji jest szacowana na poziomie 740 mln złotych.
Realizowane prace dotyczą zarówno nabrzeży o charakterze przeładunkowym, takich jak: Nabrzeże Oliwskie i Nabrzeże Obrońców Poczty Polskiej, jak również przebudowa nabrzeży stanowiących obudowę brzegu, niepełniących funkcji przeładunkowych jak: Nabrzeże Zbożowe i Wisłoujście. Są to konieczne inwestycje umożliwiające pogłębienie toru wodnego. Prace czerpalne i częściowa przebudowa nabrzeży są prowadzone na odcinku około 7 km, od główek wejściowych do portu wewnętrznego do obrotnicy przy Polskim Haku, czyli za Kanałem Kaszubskim. Bardzo ważną obecnie realizowaną inwestycją jest przebudowa Nabrzeża Dworzec Drzewny, do tej pory nie wykorzystywanego do przeładunków. Po zakończonej inwestycji stanie się ono nabrzeżem przeładunkowym, które będzie przyjmować największe statki, które będą mogły wejść do portu wewnętrznego. Większość prac czerpalnych na torze wodnym związanych z jego pogłębieniem została już zakończona. Obecnie intensywne prace trwają przy przebudowie nabrzeży. Znaczna część robót budowlanych zakończy się w przyszłym roku.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”