Nowozelandzki minister rolnictwa Damien O'Connor ogłosił, że kraj opuścił ostatni statek eksportujący z Nowej Zelandii żywy inwentarz. Więcej transportów żywych zwierząt drogą morską nie będzie.
Nowa Zelandia wprowadziła zakaz transportu żywego inwentarza na statkach po katastrofie jednostki Gulf Livestock 1 w 2020 roku, która zatonęła z 6 tysiącami sztuk bydła eksportowanego do Chin. Statek zatonął wraz z prawie wszystkimi członkami załogi (uratowały się dwie osoby) oraz wszystkimi zwierzętami. Wprowadzony zakaz dotyczy również transportu żywych ryb. Zdecydowano się na niego po przeglądzie sektora eksportu żywych ryb w 2021 roku. Nowe regulacje zostały wprowadzone jeszcze w 2021 roku, po dwóch latach vacatio legis wchodzą w życie 30 kwietnia 2023 roku.
Nowa Zelandia chce w ten sposób chronić swoją reputację kraju wiodącego w kwestii produkcji żywności i poszanowania praw zwierząt.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”