Aktualnie w Szczecinie została uruchomiona nowa maszyna przeładunkowa – Sennebogen 860 M. Przy masie około 80 ton i zasięgu 24 metrów, jest jedną z największych koparek używanych w grupie.
Zastępuje Liebherr LH80 w załadunku statków oceanicznych. Operatorzy pogłębiarek jednocześnie ładują złom stali nierdzewnej ze Szczecina oraz materiał dostarczany pociągiem z innych oddziałów w Polsce. Przyjazdy pociągów są planowane tak aby załadować jak najwięcej złomu bezpośrednio z wagonów na statek.
Zoptymalizowanie zużycia energii podczas załadunku zapewnia system magazynowania i odzyskiwania energii, który poprawia wydajność energetyczną podczas podnoszenia ładunków. Gdy wysięgnik jest opuszczony, energia magazynowana jest zbiornikach ciśnieniowych wypełnionych azotem, który jest później ponownie wykorzystywany podczas podnoszenia.
Maszyna należy do firmy Cronimet, która posiada terminal przeznaczony do obsługi metali żelaznych i nieżelaznych w Porcie Szczecin. Cronimet świadczy usługi zarówno w zakresie załadunku jak i rozładunku statków, wagonów oraz aut.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”