Novatek, największy niezależny producent gazu ziemnego w Rosji, podpisał długoterminowe umowy czarterowe na 14 tankowców lodowych Arc7 w ramach projektu Arctic LNG 2.
Firma poinformowała w poniedziałek w oświadczeniu, że podpisała umowy ze Smart LNG, spółką joint venture Novatek i Sovcomflot. Zbiornikowce będą budowane w Zvezda Shipbuilding Complex.
Podpisanie umów czarterowych umożliwiło Smart LNG zawarcie odpowiednich umów z Grupą VEB.RF i Zvezda Shipbuilding Complex na budowę i finansowanie leasingu tych statków - poinformował Novatek.
W październiku 2019 roku podpisano umowy na czarter, finansowanie i budowę pilotażowego zbiornikowca LNG typu lodowego, który ma powstać w stoczni Zvezda.
Wcześniej uczestnicy Arctic LNG 2 zatwierdzili budowę 15 lodowych tankowców typu Arc7 w Zvezda Shipbuilding Complex.
Budowa 15 tankowców LNG klasy lodowej zapewnia rdzeń floty arktycznej dla projektu, który pozwoli na całoroczny transport LNG Północną Drogą Morską do regionu Azji i Pacyfiku.
Według oświadczenia jest to również postrzegane jako główny bodziec dla rozwoju rosyjskiego przemysłu stoczniowego.
Arctic LNG 2 przewiduje budowę trzech pociągów do skraplania LNG po 6,6 mln ton rocznie, a także łączną zdolność produkcyjną kondensatu gazowego na poziomie 1,6 mln ton rocznie.
Całkowita pojemność LNG trzech pociągów skraplających wyniesie 19,8 mln ton. Projekt wykorzystuje platformy ze strukturą grawitacyjną (GBS), aby zmniejszyć całkowity koszt kapitału i zminimalizować jego wpływ na środowisko w arktycznej strefie Rosji.
Uczestnikami projektu są Novatek (60%), Total (10%), CNPC (10%), CNOOC (10%) oraz konsorcjum Mitsui i JOGMEC (10%).
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy