Norwegia zamknęła porty morskie dla rosyjskiego ruchu towarowego, wyjątkiem są statki rybackie, które będą mogły funkcjonować na starych zasadach.
Norweski rząd ogłosił, że zastosuje się do decyzji Unii Europejskiej o zamknięciu portów morskich i granic dla rosyjskiego ruchu towarowego. Granice zostały zamknięte już 29 kwietnia, zaś rosyjskie statki w portach przestaną być obsługiwane od 7 maja.
Przejście graniczne Storskog łączy norweskie miasto Kirkenes z rosyjskim półwyspem Kola. W ostatnich dniach funkcjonowania odnotowano na nim wzmożony ruch samochodów ciężarowych. Tą trasą podróżuje duża część marynarzy rosyjskich trawlerów.
Według Bjørnara Skjærana, ministra rybołówstwa Norwegii, zamknięcie portów morskich dla rosyjskich statków nie będzie miało wpływu na sektor rybołówstwa. Rosyjskie jednostki rybackie nadal będą mogły przybijać do norweskich portów, oczywiście za wyjątkiem tych, które są własnością osób lub instytucji objętych sankcjami.
Rosyjskie statki regularnie zawijają do norweskich portów po połowach na Morzu Barentsa. Oba kraje współpracują przy zarządzaniu zasobami dorsza w akwenie.
Fot. Depositphotos
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”