Norweski fundusz majątkowy anulował wykluczenie Thoresen Thai Agencies oraz zakończył obserwacje Hyundai Glovis po tym jak obie firmy zaprzestały wysyłania starych statków do demontaży na plaże Azji Południowej.
Od 2018 r. Thoresen Thai Agencies wykluczono z funduszu po przeprowadzaniu przez firmę nielegalnych praktyk związanych z wysyłaniem statków na złom w Bangladeszu. Warunki pracy w tym obszarze uznawane są za krytyczne i przez to wspieranie takiego sposobu rozbiórki statków staje się nieetyczne. Firma po wykluczeniu zaprzestała wspomnianych praktyk i z tego względu Norweski Fundusz finansowy anulował zawieszenie.
Druga firma o której mowa czyli Hyundai Glovis była pod obserwacją od roku 2022, ze względu na wysyłanie statków do Pakistanu i Bangladeszu. W odpowiedzi na zaistniałą sytuację firma wdrożyła nową politykę odpowiedzialnego utylizowania statków, z tego względu dalsze obserwacje firmy również zostały wstrzymane.
UE walczyła ze szkodliwymi praktykami dotyczącymi utylizacji statków za pomocą europejskiego rozporządzenia w sprawie recyklingu statków, które wymaga od dużych obiektów morskich pływających pod banderami UE korzystania z zatwierdzonego zakładu recyklingu statków z listy europejskiej, która została określona w celu spełnienia surowych wymogów w zakresie ochrony środowiska i bezpieczeństwa.
Fot. Depositphotos
Podwodne progi – plan Urzędu Morskiego na zabezpieczenie klifu w Orłowie
Dni otwarte Ochrony Wybrzeża w Jelitkowie
Ubytek tlenu w jurajskich oceanach zabójczy dla organizmów
Grecja. Aresztowano załogę jachtu, która odpaliła fajerwerki, wywołując pożar na wyspie
William Shatner przekleństwami walczy z przemysłową hodowlą łososia
Woda wokół Balearów ociepla się i podnosi do rekordowego poziomu