Misje Eco Bulk AS, część norweskiego armatora Kåre Misje & Co., zamówił dziesięć ekologicznych masowców w stoczni Colmbo Dockyard PLC ze Sri Lanki.
Podpisany w marcu 2020 roku kontrakt ma wejść w życie we wrześniu 2020 roku. Statki o długości 89,95 m mają tonaż 5000 ton. Rodzaj ładunku, jaki będą przewozić, obejmuje ładunki masowe, zboże, drewno, drobnicę i kontenery.
Każdy statek napędzany jest czterosuwowym silnikiem wysokoprężnym z elektrycznym układem hybrydowym dostarczającym dodatkową moc poprzez system akumulatorów.
Według CDPLC, masowce są projektowane jako statki przyjazne dla środowiska, ponieważ będą miały mniejszą emisję w porównaniu z konwencjonalnymi masowcami tej samej wielkości. Koncepcja i podstawowy projekt statków zostały opracowane przez Wartsila Ship Design Norway AS, a projekt szczegółowy zostanie wykonany przez CDPLC.
Pierwszy statek z tej partii ma być dostarczony za 18 miesięcy, a kolejne w czteromiesięcznych odstępach.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy