Dwóch norweskich armatorów współpracuje przy budowie statku, który ma się stać pierwszą na świecie jednostką CSV (Construction Support Vessel) zasilaną metanolem.
Norweskie firmy Eidesvik Offshore i Agalas ogłosiły, że współpracują przy budowie jednostki CSV, która – jako pierwsza na świecie tego typu – będzie zasilana silnikami metanolowymi przy wsparciu hybrydowego systemu akumulatorowego. Jak podano, formalnie statek będzie własnością spółki Eidesvik Agalas AS, w której Eidesvik posiadać będzie większościowy pakiet 50,1 procent udziałów. Przekazano ponadto, że spółka ma opcję zamówienia czterech kolejnych jednostek tego typu.
Statek, którego nazwy jeszcze nie podano, będzie wyposażony w dwupaliwowe agregaty prądotwórcze, wykorzystujące metanol lub paliwo żeglugowe. Za projekt jednostki odpowiada Agalas i biuro NSK Ship Design. Będzie ona mierzyć 100 m długości, 21 m szerokości, na pokład zabierze do 100 osób. Na wyposażeniu znajdzie się 150-tonowy dźwig oraz pokład roboczy o powierzchni ok. 900 m2. Statek ma powstać w tureckiej stoczni Sefine i zgodnie z harmonogramem ma zostać odebrany na początku 2026 roku. Zarządzać nim będzie Eidesvik. Jednostka będzie wykorzystywana do prac inspekcyjnych, konserwacyjnych i naprawczych podczas operacji m.in. układania podwodnej infrastruktury lub morskich farm wiatrowych.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy