Norweska firma Gen2 Energy nawiązała współpracę z Sirius Design & Integration w celu opracowania statku do transportu wodoru.
Sirius Design & Integration AS jest niezależnym projektantem statków i integratorem ekologicznych technologii dla międzynarodowego przemysłu morskiego. Podpisana umowa z Gen2 Energy obejmuje zaprojektowanie dwóch specjalistycznych statków do transportu dużych ilości kontenerów ze sprężonym wodorem. Dwa kontenerowce firmy Gen2 Energy to duże statki o długości około 190 metrów i ładowności 500 szt. kontenerów.
Statki zostaną zaprojektowane z myślą o pozostawieniu jak najmniejszego śladu węglowego. Elementem prac projektowych będzie wykorzystanie wodoru także w układach napędowych statków. Prace projektowe nad statkami są na bardzo zaawansowanym etapie – czytamy w komunikacie spółki.
Gen2 Energy to norweska firma zajmująca się opracowywaniem, budową i obsługą zintegrowanego łańcucha wartości dla ekologicznego wodoru. Celem firmy jest posiadanie kilku dużych zakładów produkcyjnych ekologicznego wodoru zlokalizowanych w Norwegii i Europie Północnej, a także sieci dystrybucyjnej zapewniającej bezpieczne dostawy do klientów. Gen2 Energy rozwija obecnie produkcję wodoru na dużą skalę w Mosjøen w Norwegii. Ponieważ część wolumenu będzie eksportowana do krajów Europy Północnej, konieczna będzie bezpieczna, efektywna i ekologiczna metoda transportu dużej liczby kontenerów ze sprężonym wodorem.
Naturalnym wyborem jest transport morski, ale obecnie nie ma statków zatwierdzonych do przewozu dużej liczby (>100) kontenerów z nośnikiem wodorowym.
Gen2 Energy we współpracy z DNV i HYEX Safety zastosowała metodę podejścia opartego na analizie ryzyka w celu określenia wymagań i zaleceń dotyczących projektu statku, aby ostatecznie uzyskać zatwierdzenie w fazie zasadniczej (Approval in Principle - AiP) dla specjalistycznego kontenerowca, który może bezpiecznie przewozić większe ilości zbiorników wodoru w jednym transporcie – informuje norweska spółka.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024