Głównym punktem przyjętej strategii jest wzmocnienie krajowych portów przez rząd federalny – powiedział w środę w Berlinie minister transportu Volker Wissing (FDP). Niemieckie porty powinny być dobrze przygotowane na przyszłość – podkreślił minister.
Strategia obejmuje 139 środków służących wzmocnieniu portów, m.in. dzięki cyfryzacji ich obsługi. „Potrzebujemy naszych portów morskich. Są one istotne dla eksportu oraz polityki energetycznej” – wyjaśnił Wissing.
Minister wyraził też zastrzeżenia co do żądań krajów związkowych o zapewnienie większych funduszy dla portów z kasy federalnej. „Obowiązki są jasno określone. Odpowiedzialność za porty spoczywa na krajach związkowych. Rząd federalny odpowiada za połączenia transportowe” – stwierdził Wissing.
Minister przypomniał także, że w ciągu ostatnich dziesięciu lat rząd federalny inwestował w porty pół miliarda euro rocznie, wywiązując się tym samym ze swojej odpowiedzialności finansowej.
„Jedno jest jasne: jeśli istnieją projekty, które chcemy wspólnie realizować i które leżą w interesie kraju, jesteśmy zobowiązani zapewnić środki finansowe. Chcemy jednak przyjąć taką procedurę, by najpierw były plany, a potem wyjaśnianie kwestii finansowych z nimi związanych” – mówił minister.
Podkreślił, że „strategia portu nie polega wyłącznie na alokacji zasobów finansowych”, ale zakłada działania bardziej zaawansowane, np. w zakresie cyfryzacji.
mszu/ mms/
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej