Stocznia MV Werften w Meklemburgii-Pomorzu Przednim złożyła w poniedziałek wniosek o ogłoszenie upadłości. Przyczyną niewypłacalności mają być problemy finansowe spółki-matki Genting Hong Kong, wynikające głównie z kryzysu związanego z pandemią koronawirusa. Stocznia zatrudniała 1900 osób.
Negocjacje pomiędzy rządem federalnym i krajem związkowym z jednej strony a MV Werften i Genting Hong Kong z drugiej strony w sprawie pakietu ratunkowego nie przyniosły jak dotąd pozytywnych rezultatów. Nie wiadomo jeszcze, co stanie się z 1900 pracownikami - pisze agencja dpa.
MV Werften nie udało się pozyskać finansowania dla nowego budowanego w Wismarze statku wycieczkowego "Global Dream", który jest ukończony w 75 proc. i kosztuje około 1,5 mld euro. Jest on uważany za jeden z największych statków wycieczkowych, jakie kiedykolwiek zbudowano i był przeznaczony wyłącznie na rynek azjatycki.
Rząd federalny miał wielokrotnie zapewniać, że przeznaczy około 600 mln euro z Funduszu Stabilizacji Gospodarczej (WSF). Statek miał zostać wykorzystany jako zabezpieczenie. Wkład własny właścicieli wynosił 60 mln euro plus gwarancje dla przedmiotowych funduszy federalnych.
Prezes Genting Hong Kong, Colin Au, powiedział ostatnio, że rządowi federalnemu złożono cztery oferty na dalsze finansowanie. Wszystkie te wnioski zostały jednak odrzucone.
Źródło: PAP
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy