Po spadku ruchu towarowego na niemieckich drogach wodnych w roku 2020, w ubiegłym roku żegluga śródlądowa zdołała się nieco ożywić. Według danych Federalnego Urzędu Statystycznego w 2021 roku rzekami RFN dostarczono do portów około 195 milionów ton towarów.
Natomiast od stycznia do maja 2022 roku drogą wodną w Niemczech dotarło do celu łącznie około 82,4 mln ton towarów - informuje portal Statista.
Jak pokazuje wykres Statista, żegluga śródlądowa odpowiada za 4,5 procent całkowitej wielkości ruchu towarowego w Niemczech, chociaż transport rzeczny stracił na znaczeniu w ostatnich latach.
W październiku 2018 roku federalne stowarzyszenie Niemieckiej Żeglugi Śródlądowej (BDB) wezwało m.in. rząd niemiecki do opracowania środków inżynierii rzecznej wspierających żeglugę śródlądową w czasach zmian klimatycznych.
Rzeka Ren jest najważniejszą drogą wodną w Niemczech - około 80 procent przeładunku kontenerów w żegludze śródlądowej odbywa się na Renie lub jednym z jego dopływów. Do najważniejszych portów dla żeglugi śródlądowej należą Duisburg, Hamburg i Kolonia. Port w Duisburgu uważany jest nawet za największy port śródlądowy w Europie.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”