Na Florydę przybył długo wyczekiwany statek wycieczkowy Icon of the Seas. Z tej okazji firma Royal Carribbean zorganizowała mu huczne powitanie. W pierwszy komercyjny rejs jednostka wypłynie 27 stycznia.
Na brzegu czekali pracownicy firmy i członkowie rodzin, a na
pokładzie statku byli obecni członkowie załogi, która liczba wynosi 2
300. W ciągu najbliższych tygodni będą przygotowywać pokłady do
przyjęcia pierwszych pasażerów (maksymalnie 6 988), którzy pod koniec
stycznia wypłyną w pierwszy, siedmiodniowy rejs po Morzu Karaibskim.
Urlopowicze i wycieczkowicze będą mogli skorzystać z w kilku klasach
znajdują się na 18 z 20 pokładów, 179 apartamentów, 276 kabin z widokiem
na ocean, 535 kabin bez okien, a także 1815 kabin z balkonami z
widokiem na wewnętrzną część statku. W ramach oferty dla turystów
przygotowano m.in. siedem basenów, hydromasaże, ścianka wspinaczkowa,
symulator surfingu ze sztuczną falą, kluby nocne, lodowisko, park
linowy, boiska do koszykówki oraz siatkówki, a także rozbudowana baza
gastronomiczna. Główną atrakcję ma jednak stanowić największy park wodny
na morzu z z sześcioma największymi zjeżdżalniami, jakie dotąd
zainstalowano na statku. Pokłady rekreacyjne przygotowano z myślą o
pojedynczych urlopowiczach, zorganizowanych grupach, a także rodzinom z
dziećmi. Icon of the Seas jest podzielony na osiem dzielnic: Aquadome,
Central
Park, Chill Island, Royal Promenade, Surfside, Thrill Island, The
Hideaway i Suite Neighborhood, z których każda ma mieć swoją tematykę i
specjalną ofertę.
Part 11: Living on #IconoftheSeas🏙️ Did you see that catwalk? Drop a comment if you saw the iconic Miami arrival. pic.twitter.com/YXmrvlvDir
— Royal Caribbean (@RoyalCaribbean) January 11, 2024
Nowy statek wycieczkowy, pierwszy w klasie Icon, jest niejako pionierem dla Royal Caribbean International i transportu pasażerskiego jako takich, bijąc przy tym nowe rekordy, stając się większym od znajdującej się wciąż w budowie serii opartej na klasie Oasis. Jego budowa rozpoczęła się 14 lutego 2022 roku. Długość Icon of the Seas wynosi 364,80 metrów, natomiast pojemność brutto 250 800 ton, co czyni go większym od dotąd dzierżącego palmę pierwszeństwa Wonder of the Seas (362 metry długości i 236 857 ton pojemności brutto). Powstał w fińskiej stoczni Meyer Turku, która specjalizuje się w budowie nowoczesnych, dużych statkach pasażerskich, będąc też jednym z kluczowych źródeł zatrudnienia w regionie. Innowacyjnym aspektem jednostki, w myśl dekarbonizacji żeglugi, jest napęd LNG w postaci sześciu silników Wärtsilä generujących łącznie 67 500 kW. Dodatkowo posiada ogniwa paliwowe i system odzysku ciepła. Wykorzystuje przy tym technologię "smarowania" powietrzem po kadłubie. Utrzymuje on cienką warstwę powietrza nad płaskim dnem kadłuba statku, zmniejszając opór w wodzie, a tym samym i tarcie. W rezultacie poprawia to wydajność statku i zmniejsza zużycie paliwa podczas rejsu.
Przypomnijmy, że wyprzedaż biletów na rejs odbyła się jeszcze w 2022 roku, a wszystkie wyprzedały się błyskawicznie. Statek będzie brał udział w 1-2 rejsach miesięcznie po Morzu Karaibskim, trwających do 7 dni. W ramach czterech ofert będzie zawijał do szeregu portów rozlokowanych nad Oceanem Spokojnym, między innymi Miami (USA), Costa Maya (Meksyk) i Roatan (Honduras).
Sukcesy polskich żeglarzy – 12 medali na mistrzostwach świata i Europy
„Sierpniówka to kwintesencja city-breaków” Zachodniopomorska turystyka szykuje się na dobry długi weekend
MSC Poesia w Porcie Gdynia
STS Pogoria w Porcie Kołobrzeg
MSC Cruises planuje zredukować emisję CO2 całej floty wycieczkowców nawet o 15%
Żeglarskie emocje już od 9 sierpnia podczas PGE Baltica Charlotta Days Ustka