• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024

Największy statek we flocie Hapag-Lloyd przekazany. Hamburg Express nadchodzi

03.09.2024 13:09 Źródło: Hapag-Lloyd
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Największy statek we flocie Hapag-Lloyd przekazany. Hamburg Express nadchodzi

Partnerzy portalu

Fot. Hapag-Lloyd

Niemiecki gigant branży transportu morskiego ogłosił, że południowokoreańska stocznia Hanwha Ocean pomyślnie dostarczyła nowy statek dla floty firmy. Hamburg Express należy do serii największych kontenerowców, jakie znalazły się w jej wyposażeniu

Nowo zbudowany statek wyróżnia się pojemnością wynoszącą 23 660 TEU. Jego długość wynosi 400 metrów, a szerokość 61 metrów. Choć Hamburg Express to siódmy kontenerowiec z serii liczącej 12 statków, to od niego pochodzi nazwa klasy. Ten, jak i pozostałe jednostki mają stanowić znaczący kamień milowy w historii Hapag-Lloyd.

Wszystkie statki z tej serii wyróżnia również fakt, że są największymi kontenerowcami, jakie kiedykolwiek pływały pod niemiecką banderą.

Na 4 listopada tego roku jest zaplanowany oficjalny chrzest Hamburg Express, który odbędzie się w Porcie Hamburg. Matką chrzestną zostanie Eva-Maria Tschentscher, żona aktualnego burmistrza Hamburga, Petera Tschentschera.

Klasa Hamburg Express ma rozpocząć nową erę dla Hapag-Lloyd i jego floty. W sumie do 2025 roku do użytku zostanie oddanych kilkanaście najnowocześniejszych dużych kontenerowców. Razem statki te mają wnieść także istotny wkład w wysiłki przedsiębiorstwa na celu zapewnienie o eksploatacji całej floty w sposób neutralny dla klimatu do 2045 roku. Dzięki najnowocześniejszej technologii dual-fuel będą mogły pracować również na paliwach niekopalnych, takich jak biometan i e-metan, a tym samym nie generować praktycznie żadnej emisji CO2. Na razie będzie używany na nich skroplony gaz ziemny (LNG), co pozwoli ograniczyć emisję CO2 o 25% i sadzy aż o 95%. Ponadto zaawansowane komponenty, takie jak zoptymalizowany kadłub i wysoce wydajna śruba napędowa pomogą statkom zmniejszyć zużycie paliwa, a tym samym emisję gazów cieplarnianych.

Kontenerowce klasy Hamburg Express będą operować wyłącznie na intensywnie eksploatowanej trasie towarowej łączącej Azję i Europę. „Berlin Express” będzie regularnie kursował na trasie FE3, która łączy Ningbo i Hamburg, zahaczając także o Xiamen, Kaohsiung, Yantian, Hongkong, Singapur i Rotterdam.

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.