pc
8 500 samochodów osobowych. Tyle aut na swoim pokładzie może pomieścić Höegh Target. To największy na świecie statek ro-ro wykorzystywany do przewozu samochodów osobowych oraz ciężarówek i ładunków drobnicowych (PCTC). Jednostka w minionym tygodniu przepłynęła przez nowy zestaw śluz Aqua Clara rozbudowanego Kanału Panamskiego.
Höegh Target to prawdziwy gigant, jednak w nowych śluzach Kanału Panamskiego zmieścił się bez problemu. Powierzchnia pokładu tego samochodowca to 71,4 tys. m kw. Statek ma 199 m długości, 36,5 m szerokości i 10,3 m zanurzenia. Jego nośność to 20,7 tys. ton, co kwalifikuje go jako jednostkę klasy post-panamax. Olbrzymie rozmiary pozwalają Höegh Target transportować obiekty o wysokości 6,5 metra i nawet 12 m szerokości. Dzięki solidnie wykonanej rampie rufowej, na samochodowiec można załadować ladunek o wadze 375 ton.
Właścicielem tej jednostki jest norweski armator Höegh Autoliners. W jej projektowaniu uczestniczyło biuro projektowe Deltamarin. To przez nie samochodowiec został wyposażony w najnowsze technologie, dzięki którym jednostka emituje o połowę mniej dwutlenku węgla niż standardowy statek ro-ro. A to za sprawą optymalizacji kadłuba i systemu obniżającego zużycie paliwa aż o 15 proc. O efektywności tych rozwiązań świadczy fakt, że Höegh Target został nominowany do nagrody Nor-Shipping w kategorii efektywności energetycznej.
Höegh Target został przekazany armatorowi w czerwcu ubiegłego roku i jest pierwszym z serii sześciu statków tej klasy. Ostatni zostanie dostarczony Höegh Autoliners jeszcze w tym roku. Samochodowiec obsługuje trasę z Azji Wschodniej do Europy.
Höegh Autoliners to jeden ze światowych liderów w usługach transportowych ro-ro. Koncern działa na 15 nitkach handlowych i zatrudnia 400 pracowników w 20 biurach na całym świecie. Dla norweskiego armatora pływa około 900 marynarzy.
Prokuratura wszczęła śledztwo po pożarze magazynu w Nowym Porcie
Ostatni rosyjski okręt miał opuścić port w Sewastopolu. Ukraina ogłasza kolejny sukces w wojnie
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
Ciężki dzień dla żeglugi na Morzu Czerwonym. Huti zaciekle atakowali statki. Kolejny został uszkodzony
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody